Gå till innehåll

Ser ingen film endast ljud


novis1

Recommended Posts

Ursäkta en pensionär som tycker om att labba med datorn. Har några små filmsnuttar från en digitalcamera som jag tänkte lappa ihop till en film i Sony vegas platinum 8.0.

 

Filsnuttarna är i avi format(xvid). Ljud fungerar men ingen film. Får upp meddelande: "Stream attributes could not be determined." har letat på google och laddat ned olika codecs men inget hjälper. Får inte till det.

 

Vore tacksam om någon kunde hjälpa på ett lätt språk så att även jag som mycket novis kan förstå hur jag ska gå tillväga.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

uppenbarligen så stöds inte filformatet i vegas, tror inte det gör det i Vegas pro heller (dock aldrig testat med xvid).

Men det enklaste skulle väl vara om du kunde koda om filerna i ett annat program till ett annat format. det finns väl en del gratis program som skulle klara det, sök på google (har inget såhär på rak arm, kanske nån annan här har?)

 

Albin

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...