Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag gör min film till en fil blir det ingen musik. Jag håller på att bli galen! Har hållit på med den här filmen i flera månader och nu när jag äntligen fått min musik så hörs det inget. Varken när jag bränner ut den på DVD eller gör den till en MPEG-2 fil. SNÄLLA kan någon hjälpa mig med detta problemet!? Musiken är en WAV-fil, vet inte om det kan ha något med det och göra? I redigeringen hörs musiken men inte annars...hjälp mig snälla. Jag håller på att få ett nervöst sammanbrott här

Postad

har skickat och frågat nu men fan lär ju ta hundra år för han och svara. Grejen är den att programmet inte kan rendera ut filen av någon konstig anledning

Postad

Vilken version av Pinnacle Studio har du? Ligger musikfilen på ett av ljusspåren på tidslinjen? Har du provat att öppna ett tomt projekt och bara lagt in ljudfilen och ett par scener och testat olika ljudinställningar i "skapa film"-läget för att se om det blir musik på AVI-fil? Prova och gör en mp3-fil och testa. Eller prova med exempelmusiken som finns i Min Musikmapp. Då vet du om det är filen det är del på, har det fungerat med andra ljudfiler?

Postad
Vilken version av Pinnacle Studio har du? Ligger musikfilen på ett av ljusspåren på tidslinjen? Har du provat att öppna ett tomt projekt och bara lagt in ljudfilen och ett par scener och testat olika ljudinställningar i "skapa film"-läget för att se om det blir musik på AVI-fil? Prova och gör en mp3-fil och testa. Eller prova med exempelmusiken som finns i Min Musikmapp. Då vet du om det är filen det är del på, har det fungerat med andra ljudfiler?

Jag har testat allt. Men tror också nu att dt måste vara ett fel på filen på något vis

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...