cfahlgren Postad 28 oktober 2009 Postad 28 oktober 2009 Hej! Jag har skaffat mig en Canon Legria HF200 och vill såklart konvertera om AVCHD till något smidigt format för smidigt redigering i Vegas pro 9. Har provat AVS Video Converter och konverterat till både wmv, avi osv men det hackar fortfarande i preview fönstret i vegas vilket gör det väldigt svårt att lägga in effekter och liknande på exakt rätta stället. Någon kunnig som kan säga mer utförligt vad jag ska göra för att kunna redigera smidigt och flytande i Vegas pro 9? T ex vilket format bör jag konvertera till och med vilket program. Samt vilka inställningar ska jag använda mig av i Vegas (och konverteringsprogrammet)? En annan fråga är vad man bör filma i, 50i eller PF25? Min dator är en (förstår att konvertering av klippen behövs): AMD Athlon X2 Dual-core QL-60 1.9GHz 4Gb Ram 32-bit system Grafikkort minns jag inte. Använder mig av Windows 7 för övrigt. Fler tips på hur jag ska göra steg för steg från kamera till att smidigt och flytande kunna sätta igång med redigering i Vegas? All hjälp är välkommen! 0 Citera
jnse Postad 14 december 2009 Postad 14 december 2009 Jag är också intresserad av svar på dessa frågor :-) 0 Citera
Patiik Postad 15 december 2009 Postad 15 december 2009 Jag är också väldigt intresserade av dessa frågor! Någon kunnig - Snälla svara! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.