Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Blev jätteförvånad, när jag alldeles nyss upptäckte att Sony lanserat en uppföljare till PD170.

Jag som trodde att Sony hade övergett SD och DVCAM för gott..

Här kan ni läsa om den.

http://www.sony.co.uk/biz/view/ShowProduct.action?product=DSR-PD175P&site=biz_en_GB&pageType=Overview&imageType=Main&category=DVCAMCamcorders

Finns tydligen på SCP också.

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9808167

Vad tror ni?

Postad

Jag har kommit i kontakt med en hel del äldre filmare (60+) som håller på med dokumentärfilm och hembygdsfilm. De har ofta en PD150 idag, kör Dvcam och dataredigering och det mesta fungerar bra. Men de vill byta till 16:9.

Det är oklart om PD175 är en 16:9, men är den det så skulle den passa in väldigt bra på kundmönstret.

Vågar man är ju annars HDV ännu bättre, då kan man skala ned det till både 4:3 och 16:9 i SD, men det kräver ju ofta att man köper både ny kamera och bandspelare (=dyrt tillsammans). Koppla kameran till datorn... nej det är för svårt för målgruppen.

Postad

Förstår inte riktigt meningen med en SD kamera just nu. Det finns nog de som köper kameran men frågan är om marknaden är så stor att det överhuvudtaget är lönsamt för Sony att producera en sådan kamera. Den ser dock mycket bra ut ;)

'Neo

Postad

Oerhört stora delar av världen använder äldre teknik.

Hade kontakt med en journalist från en stor kanal i syrien och de kör fortfarande med tape editing.

Så nog finns det marknad, men kanske inte i svedala.

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...