Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan här kommer en liten kortfilm som jag och en kompis gjorde för nått år sedan, den handlar om ordspråket "kasta inte sten i glashus och vi har gjort våran lilla egna tolkning av de ordspråket. Ge gärna positiv och negativ kritik

Postad

"Kasta inte sten i glashus"... Vad sägs om:

"Använd inte Windows MovieMaker"?

Skulle gärna sagt något positivt om det funnits något. Allting är ju negativt så jag tror inte jag behöver lista det heller. Ta det dock lugnt, SVT och TV4 anlitar er säkert.

Postad

Hehe, ja, det går ju att förbättra de bitar som gör filmen väldigt amatörmässig. Undvik att klä ut er till gamla tanter och gubbar, använd hellre någon släkting som har det utseendet naturligt. Det blir i mitt tycke lite löjligt när man klär ut sig och låtsas vara något som inte övertygar tittaren.

Sen när det kommer till filmandet, läs gärna på om bildutsnitt http://www.voodoofilm.org/artikel/kameravinkel-bildutsnitt.aspx så kommer ni nog kunna fixa en behagligare film att se på. Det finns en hel värld att upptäcka och voodoofilm är en bra början. En grej att tänka på vid filmning är att det viktigaste inte är att visa det som händer i bild. Det viktigaste är att ta bort det som inte behövs ha med i bild. Såsom för mycket bakgrund (skog i det här fallet)

Ljudeffekterna var för höga.

Men jag skrattade faktiskt lite åt slutet. Det påminner lite om en sketch av Will Ferrell där han hugger ihjäl en kollega. =) Lycka till!

Postad

Håller med föregåente talare om att unvika att klä ut sig till något som inte är trovärdigt.

Mycket bör göras bättre, men helhetsintrycket blev positivt, speciellt bra var slutet, gumman visade verkligen vart skåpet skulle stå när hon pålade honom med paraplyet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...