Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är lite sugen på JVC:s GY-HM700. Verkar välbyggd, har bra ergonomi och en bildkvalitet bara snäppet under (dyrare) Sony EX3.

JVC:n spara filerna på billiga minneskort och filformatet är QuickTime. Man säger också att filerna kan tas in direkt i Final Cut.

Nu undrar jag, jag har ju redigerat Quicktime-filer tidigare i Premiere... Men är denna kamera på något sätt olämplig för redigering i Premiere?

Och... inte minst, har Premiere några svagheter när det gäller Quicktime-format?

Postad

Den slänger in filmerna i en QT-wrapper (om du väljer det) som gör att inget annat program än FCP eller en dator med FCP installerat kan öppna dom. (FCP kan ju inte öpnna M2t-strömmar). Kameran KAN iofs spela in i XDCAM-formatet men det kräver väl deras add-on modul (vilket INTE krävs på den lilla 100:an).

Finns ett program som kan konvertera om filerna (utan kvalitetsförlust på bilden), men har inte länken här just nu...

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...