Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

jag är amatör men ska spela in en musikvideo med ett popband.

Plotten är att bandet sitter på en ö som är så grund att det ser ut som om dom sitter i vattnet. Dom ska sitta på stolar eller i en soffa.

Tanken är att delar ska spelas upp i slow motion, så måste jag väl fixa låten upp-pitchad?

Om jag spelar upp låten och dom mimar i dubbel speed och sedan fixa slow-motion i halvspeed då borde det väl synka?

Spelar in med 60fps - full HD.

Jag har Final Cut express.

Tips?

Postad

yes, fnular på ett storyboard bara. Kommer spela in videon med Sanyo HD2000 så det kommer väl bli väldigt amatörmässigt.

Någon som har något tips för att göra videon häftigare, feel free.

Tack!

Postad

1. Inspelning

Vi spelade in en sån video i helgen. Har du tillräckligt med ljus, spela in i 50i, vilket gör att du kan rendera om till annan hastighet relativt lätt.

Vi spelade dock in på 25P - vilket fungerade bra.

2. Låten

Vi upptäckte att dubbel hastighet på låten blev tok för snabbt. Körde därför istället med 150% hastighet. I vår musikvideo var artisten en tjej som sjöng och dansade sexigt framför kameran - vår instruktion var att hennes dansrörelser skulle vara i halva takten jämfört med musiken!

3. Rendering till slow motion

Vi använde en plugin, Twixtor, för att rendera om det filmade materialet till 75% av inspelad hastighet. Blev otroligt bra!

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...