Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

The Photo Contest är min allra senaste film. Det är en komedi som handlar om en man som försöker att tjäna ihop pengar på att vinna en fototävling. Filmen är 8 minuter lång och är filmad med en Sony HDR-HC1, redigerad i Sony Vegas, och effekterna är gjorda i Adobe After Effects och 3ds Max.

Hoppas ni gillar den. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik.

Postad

Nja, inte så mycket att säga om den. Du gör charmiga filmer. För det mesta. Tycker specialeffekterna fungerar bra, känns även som du höjt ribban lite denna gång. Det enda som drar ner betyget är längden.

Tror jag nämnde nåt om dialog sist...inte helt säker, men nån form av Mr. Bean-aktigt...tror det skulle höja lite.

Postad
Nja, inte så mycket att säga om den. Du gör charmiga filmer. För det mesta. Tycker specialeffekterna fungerar bra, känns även som du höjt ribban lite denna gång. Det enda som drar ner betyget är längden.

Tror jag nämnde nåt om dialog sist...inte helt säker, men nån form av Mr. Bean-aktigt...tror det skulle höja lite.

Okej, men vad menar du med det sista?

Postad

Charmigt, precis som Bassbucket sa. Hade också hoppats att få se något mer avancerat. Finns inte mycket att säga dock - Fin video. Tror fortfarande att du har kapaciteten till större.

Postad
Hur menar du med mer avancerat? Dialog?

Grejen är ju att du bara kan gå -- långt med denna typen av sketch. Skulle gärna sett dig ta dig an någonting mer ordentligt än korta småsketcher vars största målgrupp är åldrarna 3-8.

Nya karaktärer -> Ny Story -> Nya Problem -> Samma snygga teknik. Prova någonting utanför stumfilmsgenren :D

Nu har ju jag sett att du klarar den här typen av småfilm, så då går jag och utmanar dig lite att ta dig steget uppåt- Just för att jag tror att du klarar det.

Postad
Grejen är ju att du bara kan gå -- långt med denna typen av sketch. Skulle gärna sett dig ta dig an någonting mer ordentligt än korta småsketcher vars största målgrupp är åldrarna 3-8.

Nya karaktärer -> Ny Story -> Nya Problem -> Samma snygga teknik. Prova någonting utanför stumfilmsgenren :D

Nu har ju jag sett att du klarar den här typen av småfilm, så då går jag och utmanar dig lite att ta dig steget uppåt- Just för att jag tror att du klarar det.

Okej, jag förstår vad du menar och jag har tänkt att pröva någonting helt nytt nån gång, men jag håller inte med om att mina filmers största målgrupp skulle vara åldrarna 3-8. Jag har visat dem för allt mellan 9-åringar till 70-åringar och alla har uppskattat dem lika mycket. Jag tycker att de passar för alla åldrar.

Postad
Okej, jag förstår vad du menar och jag har tänkt att pröva någonting helt nytt nån gång, men jag håller inte med om att mina filmers största målgrupp skulle vara åldrarna 3-8. Jag har visat dem för allt mellan 9-åringar till 70-åringar och alla har uppskattat dem lika mycket. Jag tycker att de passar för alla åldrar.

Med målgrupp menade jag inte att det var dåligt eller att man inte kan uppskatta videon om man inte tillhör den.

Postad

Den var väldigt bra gjord, karaktären var bra, men otroligt eländig, en väldigt störande person, men det är positivt. Stilrent filmat, inget att klaga på där =) men jag personligen fastnar inte för ramla slå sig humor som känns väldigt svenskt ala göta kanal. Manuset tycker jag inte höll för 8 minuter.

Nu till kritik - Flygplans FX, till skillnad på de andra FX, skulle du fått jobba lite mer på eller i annat fall bytt ut den scenen alternativt tagit bort den helt. En annan sak i den scenen jag störde mig lite på var att han vänder sig om åt fel håll (min åsikt), eftersom han då borde ha hunnit se vad han missat, nu agerade han som att han inte missat något alls. =)

Jag tycker filmen är bra gjord, men genren faller inte mig i smaken. =)

Postad
Den var väldigt bra gjord, karaktären var bra, men otroligt eländig, en väldigt störande person, men det är positivt. Stilrent filmat, inget att klaga på där =) men jag personligen fastnar inte för ramla slå sig humor som känns väldigt svenskt ala göta kanal. Manuset tycker jag inte höll för 8 minuter.

Nu till kritik - Flygplans FX, till skillnad på de andra FX, skulle du fått jobba lite mer på eller i annat fall bytt ut den scenen alternativt tagit bort den helt. En annan sak i den scenen jag störde mig lite på var att han vänder sig om åt fel håll (min åsikt), eftersom han då borde ha hunnit se vad han missat, nu agerade han som att han inte missat något alls. =)

Jag tycker filmen är bra gjord, men genren faller inte mig i smaken. =)

Okej, tack för kritiken =)

Postad
Okej, men vad menar du med det sista?

Antar att du sett Mr. Bean. Han har dialoger och monologer i sina avsnitt / filmer osv. Men på ett sätt som gör att man inte egentligen alltid hör vad han säger, men han mumlar fram nåt som verkar logiskt. Vad jag söker är kanske nåt lite mer i den stilen. Kanske inte att du kopierar rakt av förstås. Men du kör på "stumfilm" så det känns som det skulle passa. Som sagt, du gör bra film. Det är inget problem i det. Lite det som Andreas var inne på håller jag med om men tog inte upp den scenen i föregående post.

Det här är ju vad jag tycker, om du vill köra på det du gör nu ska du absolut göra det. Jag märker ändå hur du utvecklats sen de senaste filmerna du postade. Tycker de fungerar mer eller mindre bra ändå. Fortsätt att göra filmer för du har en speciell stil som känns relativt fräsch, men som sagt, försök hålla dig under dryga 5 minuter om du ska fortsätta med det du gör nu.

Mina två pengar...

Postad

I det hela tycker jag att det är riktigt bra, både berättande och det tekniska. Däremot finns det vissa delar i det tekniska som jag skulle vilja kommentera. Till att börja med tycker jag att ljuset skulle kunna reflekteras bättre så att inte vissa kroppsdelar ex. blir överexponerade. Har verkligen inget mot kontraster och så men dessa är aningen för stora för min smak. I samband med detta kan vi ta scenen med tjej som fiskar, vet inte om det är medvetet men får känslan av Jesus, uppenbarelse. Sedan om man ser till scenen med flygplanen och helikoptrarna så håller jag med Andreas om att man kanske skulle övervägt att byta ut den scenen. Effekten med regnet eller regnet i sig tycker jag förstör lite den kvalité som filmen i övrigt håller. Gillar verkligen inte det, vill ha det autentiskt eller i bästa fall filma när det regnar på riktigt. Annars en riktigt fin film och längden tycker jag är ganska tillfredsställande, om man ska vara petig så skulle filmen kunna kortas ned en minut eller en och en halv, ev. då vid scenen med ufot (alltså efter han sett sig själv vinna). Det är bara mina egna åsikter.

Postad
Okej. Jag vill bara påpeka att i scenen där det regnar så är det riktigt regn i flera av klippen så är du säker på att du inte inbillar dig lite grann?

Riktigt eller ej så ser det väldigt påklistrat ut. Gäller som Krille sa att skapa djup i bilden. Nu är det ju tydligt att du faktiskt har Post-regn i videon (också?), så det går bara att ursäkta sig till viss del. Som filmskapare är det väldigt viktigt att ibland bara kunna ta kritiken, bita ihop och säga "Jo, det får jag definitivt tänka på till nästa gång".

Postad
Som filmskapare är det väldigt viktigt att ibland bara kunna ta kritiken, bita ihop och säga "Jo, det får jag definitivt tänka på till nästa gång".

Jag tycker att jag brukar ta kritiken ganska bra. Även när jag inte håller med. Och den enda anledningen till att jag visar filmen här är ju för att få sån kritik.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...