Gå till innehåll

Vad tyckte ni?  

4 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tyckte ni?

• Riktigt dåligt
    • Riktigt bra

Recommended Posts

Postad

Det är ju bara dialog, känns som att det finns mycket att säga utan dialog i den här scenen.

Grammatiken är inte korrekt och läsa meningarna högt så hör du kanske själv att det inte är bra dialog. Och så ska det vara ’ lite här och där, don’t tex.

Postad

Om den funkar beror helt på filmens handling i övriga scener, jag ser väl ingen direkt orsak varför den inte skulle funka, tjejen är väl antingen väldigt tålmodig eller lite "blåst" som fortsätter att prata med honom, kanske t.o.m. lite smygintresserad?

Vattenrepliken och hennes replik efter det får du jobba med + grammatiken.

"At least you would know what my name was" borde vara "at least you´d know my name"

Lycka till.

Postad
Om den funkar beror helt på filmens handling i övriga scener, jag ser väl ingen direkt orsak varför den inte skulle funka, tjejen är väl antingen väldigt tålmodig eller lite "blåst" som fortsätter att prata med honom, kanske t.o.m. lite smygintresserad?

Vattenrepliken och hennes replik efter det får du jobba med + grammatiken.

"At least you would know what my name was" borde vara "at least you´d know my name"

Lycka till.

Ok,

hur skulle man översatt vatteprepliken och den efter?

Postad

Hon frågar "what do you want" han svarar Hmm, I wouldnt give you a water,thats for sure.

Hon frågar "vad vill du" han svarar jag skulle inte ge dig en vatten, det är då säkert.

Jag förstår inte sammanhanget?

Jag skulle föreslå att du skriver den på svenska och får den översatt, det är genomgående i nästan varje replik att : ja man förstår vad dom säger, men dom pratar inte så i engelsktalande länder. exempel.

Too late. I already know what your intentions are.

Too late, I already know your intentions.

Dom två replikerna efter vattnet är typexempel på vad jag menar, om ron hade pratat med rysk brytning hade det varit ok.

du får slipa till manuset mera, för den har viss potential.

Postad

Beror ju helt och hållet på filmen men jag kan säga så mycket som att ur raggningperspektiv så hade han blivit "blown out" trettio sekunder in i det samtalet. Men i filmens värld brukar ju det mesta vara möjligt, trovärdigt är det dock inte.

Postad

Inte illa alls. Språket är lite konstigt som andra har anmärkt, men det är en kul dialog. Jag gillade särskilt "at least you'd know my name"-repliken. Men mer naturliga formuleringar så att det flyter bättre blir det riktigt bra. Sen är det förstås frågan om hur den passar in i det större sammanhanget.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...