Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska göra en kortfilm som examensarbete till min tv-produktions utbildning. Har börjat skriva på ett manus och jag skulle uppskatta om jag kunde få kritik på det.

Kan fortfarande ändra mycket,(ex.lägga till dialog eller V.O) Det här är ett grovmanus version 1.

Jag kan dock inte göra filmen för avancerad. Har inte så mycket tid på mig. Ska vara klar i december, men har bara ca 5 veckor schemalagd tid ink. klippning.

Filmen handlar om den frustration och irritation man kan känna inför sin familj, hur man hanterar det, att vilja fly från verkligheten och att gå sin egen väg.

Är tacksam för all kritik!

Ipod.pdf

Postad

Nja... för lite av allt, kanske man kan säga. Och framför allt saknas en riktig poäng eller idé. Jag vet inte riktigt vad du vill få fram, men det är långt ifrån realiserat i nuläget. Vilken känsla vill du att tittarna skall känna medan eftertexterna rullar?

Behöver du verkligen två lager av fantasier? En är mer än nog. Och vad säger det om världens tillstånd att lyckan är en Ipod?

/Jakob

Postad

Ja, du har kanske rätt. Det saknas en poäng i historien. Tänkte att det skulle vara kul att göra "tankeflasharna", men jo, det blir nog bara för mycket. Jag ska ge ett försök att ändra om och utveckla till något bättre, men om det inte går så skiter jag i den här filmen. Vet inte riktigt vilken känsla jag vill att publiken ska ha när eftertexterna rullar. Typ vad skönt att hon slapp den där irriterande brorsan.

Postad

Håller nog med jbergman, det saknas något.

Jag skulle skippa flasharna eller ”skogen”, antingen eller. Om du behåller enbart flasharna så blir det lite mer action och ”våldsamt” medan ”skogen” ger en lugn och rofylld känsla så beroende på hur du vill att det ska se ut så…

Om man ska få känslan, ”skönt att slippa den irriterande brorsan” så måste han vara mer irriterande än att jag har en ipod och smackar då han äter sin lufttorkade skinka.

Men vem behöver en ipod då man har en skog i garderoben med sjungande fåglar och harmoniskt porlande vattendrag? Skulle kunna vara en liten historia om att fina lugn i vardagen som är stressig och alldeles för fixerad på prylar.

Om man har flasharna så kan det bli mer action och kanske vara en mer kritisk bild på hur tokiga och hur långt folk är villiga att gå för att få de senaste trendprylarna.

Postad

tack för bra tips shelly, jag ska skriva om den till att hon slänger ipoden i slutet. Lite bättre budskap..ska ändra lite mer grejer också.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...