bonne Postad 15 augusti 2009 Postad 15 augusti 2009 Hej. Jag har lånat en sony hvr a1e och testat lite för jag funderar på att köpa en. Och jag har ett stort problem. Jag kan inte få datorn att hitta kameran med firewire kabeln. Jag har bredvid mig en panasonic nv gs 15 och canon hv 30 som båda fungerar utmärkt med denna kabel. Jag har sökt i flera timmar idag och igår men hittar ingenting som hjälper mig. Det kommer inte upp någon skylt nere vid klockan om att kameran är inkopplad och inget program: movie maker, premiere pro cs3, hdv split hittar den. Har bara kameran till imorgon så om någon har någon idé över huvudtaget jag kan testa säg gärna till!! 0 Citera
Max_H Postad 16 augusti 2009 Postad 16 augusti 2009 Kolla så donwconvert inte är på. Testa en annan dator. Det är inte OMÖJLIGT att fw-porten är bränd. //Max 0 Citera
bonne Postad 16 augusti 2009 Författare Postad 16 augusti 2009 Jepp verkar som det är porten det är fel på. Har haft downcovert av, ställt in allt som det stod i manualen. Även resettat kameran ett par gånger för att vara helt säker på att inget är ändrat. Testat på min egen xp och en kompis som har vista. Ska lämna kameran sen och testa på deras mac. Vet inte om dem använt denna kameran eller använder en annan för att lägga in med. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.