Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag brukar inte bry mig om format men det här var jobbigt värre.

fimpa kamerainstruktioner, versaler där det inte behövs och absolut ingen fet / kursiv stil nånstans..

försök gärna behålla samma teckenstorlek igenom så blir det nog också bra.

Postad

Det är ju ett grovmanus som sagt, så visst det är inte formaterat "färdigt". Jag förstår att det kan vara jobbigt när det är lite längre manus det är frågan om, men jag har svårt att tro att du inte skulle kunna klara av att ge lite mer meningsfull feedback på ett såhär kort manus, bara för att det står lite kamerainstruktioner och vissa saker är i (ack hemska tanke!) FET STIL.

För övrigt tycker jag det kan vara väl befogat med kamerainstruktioner i manus - då hur man filmar är minst lika viktigt som VAD man filmar; precis som HUR man skriver en bok är minst lika viktigt som VAD boken handlar om - men det är en annan diskussion :)

Postad
jag har svårt att tro att du inte skulle kunna klara av att ge lite mer meningsfull feedback.

och du anser att det jag sa innan inte är meningsfullt?

Postad

nej ditt svar var inte särskilt meningsfullt eftersom jag redan vet - efter att ha läst manusböcker (skit) och utbildning (soso) - hur man formaterar ett manus så det är inga problem. Mer eller mindre allt skrevs av min vän då jag hade rejäl musarm vid de tillfällen vi skrev, men jag ansåg inte att formateringen var värd att se över just nu eftersom jag först vill ha feedback på själva berättelsen, t.ex. vad som är kul och vad som kan förbättras. Jag har svårt att tro att man inte klarar av att göra detta p.g.a. strukturella petitesser...

Det här är väl "kolla mitt manus", inte "kolla min manusformatering", som det tycks vara i varannan tråd? Men men, om fler tycker det är så fruktansvärt med strukturen så fixar jag väl till den...

• 2 veckor senare...
Postad

Jag tycker att manuset kändes väldigt kort, känns som att filmen i slutändan inte skulle bli mer än några få minuter. Det är ju inte fel med kortfilmer men jag tycker ändå att du ska utveckla den mer faktiskt! :)

Postad

okej Patrik tack för svar. Jo det är ju inte så långt som det är nu och borde kanske utvecklas; vi är väl lite lata och har kanske inte tänkt alltför seriöst kring den här idéen hehe. Någon speciell "del" som borde dras ut, alternativt var borde man lägga in mer material?

- Mikael

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...