Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Söker en bärbar dator som jag lätt kan ta med mig då jag reser och vill då inte ha en som är för stor. Är sugen på en 15,6tums bärbar med en skärm på 1366x768, men läst på adobes sida att skärmen ska vara minst 1280x900.

Någon som vet vad som händer om jag kör en skärm som är 1366x768, får inte allt plats eller blir det bara ihoptryckt?

Mvh Göran

Postad

Det går - man får jobba med smarta layouts, men det KAN vara på gränsen för att vissa pop-up-fönster får plats. Ex Capturefönstret. Men givet är det bättre ju högre upplösning man har (upp till en viss gräns)...

Tror jag hade 1024 x 768 när jag spelade in denna:

//Max

• 1 månad senare...
Postad

ett tips är

att med en wideskärm lägga sin "startbar" på högersidan istället för att den ligger i botten. då tjänar man lite plats i höjd.

och man får lite annan översikt när man har många fönster uppe....

// FL

Postad

Hej Göran, jag tycker det låter riktigt dumt att köpa en 15” skärm med så pass låg upplösning som 1366x768 om du är ute efter en smidig dator för videoredigering.

Vore jag som du skulle jag köpa en dator med 13” skärm och 1280x800 i upplösning om jag ville ha det absolut smidigaste. Skulle det kännas bekvämt med en 15” skärm skulle jag inte satsa på upplösningen du beskriv utan iaf leta efter en skärm med upplösningen 1440x900. Dock är även 1440x900 rätt litet för en så pass stor skärm som 15” och då iaf leta lite efter en skräm med upplösningen 1 920 x 1 200 (full HD plus skulle man kunna kalla den upplösningen, vilket ju är praktiskt vid videoredigering).

Köp en Dell t.ex, en Dell XPS M1530 har 15” skärm eller ja 15,4” för att vara exakt och upplösning upp till 1 920 x 1 200. Då får du plats med riktigt mycket på skärmen kan jag lova.

Lycka till.

Mvh /Pontus W

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...