Spiritual_Chaos Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 Har tidigare handlat från Andec och köpt film ihop med framkallningen. Men om jahg bara vill köpa filmrullar och inte planerar in en framkallning än, finns det billigare ställen att handla från då? 0 Citera
Team_fagott Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 http://www.myoldcamera.com/ Ful hemsida, men bra priser, billig frakt och bra service. 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 nej nej nej! :P köp direkt från kodak! Det är det billigaste sättet, men köp gärna mer en enbart en film. 0 Citera
Team_fagott Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 under förutsättning att han har f-skatt då antar jag? 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 nej varför det? Frakten blir billigare än utomlands och man köper direkt från the distributor --> billigare pris. 0 Citera
Team_fagott Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 Varför? Därför att jag undrade om kodak krävde f-skatt då man handlade av dem (brukar vara så med prudcenten/grossister nämligen) svårt att tro att kodak säljer direkt till konsumnet. men jag kan ha fel. frakten från old camera till sverige är 30 kr ovasett hur stort paket du köper 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 15 juli 2009 Författare Postad 15 juli 2009 my old camera kostade väl ändå mer per kassett än andecs 12euro? Men tack, mer tips mottages gärna. Tänkte kanske köpa out.dated film på ebay med, kanske kan ge en cool effekt. Fungerar alla olika typer av s8-film i ens kamera? 0 Citera
D_Odell Postad 15 juli 2009 Postad 15 juli 2009 http://breakoutbox.files.wordpress.com/2007/05/64t.pdf Bra artikel, där kan du läsa om nästan alla (i alla fall rimliga till att äga pga kvalitén) kameror och till vilka ASA och film de fungerar till. 0 Citera
Team_fagott Postad 15 juli 2009 Postad 15 juli 2009 my old camera kostade väl ändå mer per kassett än andecs 12euro? Men tack, mer tips mottages gärna. Tänkte kanske köpa out.dated film på ebay med, kanske kan ge en cool effekt. Fungerar alla olika typer av s8-film i ens kamera? Jo dollarn har ju iof ändrats en del. När jag köpte så var en dollar 5,96 sek ungefär. Då var det inte dyrt :) Nej all film fungerar inte bra i alla kameror kolla mer på http://super8wiki.com/index.php/Main_Page vilken kamera handlar det om? och vilken film? 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 16 juli 2009 Författare Postad 16 juli 2009 Så här ståtr det om min AGFA kamera: All Movexoom MOS Electronic cameras with and without sound only recognize 25/40T and 100/160T film cartridges. Så står detta på paketet så fungerar filmen i kameran (eller ska göra det iaf), svartvit som färg? 0 Citera
Team_fagott Postad 16 juli 2009 Postad 16 juli 2009 64t borde funka hyffsat. lite överexponerat eventuellt. Annars bör det som sagt vara vad som står på paketet om det ska bli riktigt bra. Gäller då autoexposure. har din kamera manuella exponering? tri-x svartvit är 200. plus x s/v är på 100 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.