Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Varför? Därför att jag undrade om kodak krävde f-skatt då man handlade av dem (brukar vara så med prudcenten/grossister nämligen)

svårt att tro att kodak säljer direkt till konsumnet. men jag kan ha fel. frakten från old camera till sverige är 30 kr ovasett hur stort paket du köper

Postad

my old camera kostade väl ändå mer per kassett än andecs 12euro?

Men tack, mer tips mottages gärna. Tänkte kanske köpa out.dated film på ebay med, kanske kan ge en cool effekt.

Fungerar alla olika typer av s8-film i ens kamera?

Postad
my old camera kostade väl ändå mer per kassett än andecs 12euro?

Men tack, mer tips mottages gärna. Tänkte kanske köpa out.dated film på ebay med, kanske kan ge en cool effekt.

Fungerar alla olika typer av s8-film i ens kamera?

Jo dollarn har ju iof ändrats en del. När jag köpte så var en dollar 5,96 sek ungefär. Då var det inte dyrt :)

Nej all film fungerar inte bra i alla kameror kolla mer på http://super8wiki.com/index.php/Main_Page

vilken kamera handlar det om? och vilken film?

Postad

Så här ståtr det om min AGFA kamera:

All Movexoom MOS Electronic cameras with and without sound only recognize 25/40T and 100/160T film cartridges.

Så står detta på paketet så fungerar filmen i kameran (eller ska göra det iaf), svartvit som färg?

Postad

64t borde funka hyffsat. lite överexponerat eventuellt. Annars bör det som sagt vara vad som står på paketet om det ska bli riktigt bra. Gäller då autoexposure. har din kamera manuella exponering?

tri-x svartvit är 200.

plus x s/v är på 100

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...