ahdw Postad 3 juli 2009 Postad 3 juli 2009 HV30 och PPCS4. HDV på 25 fps progressive cine mode. MBP 2 Ghz, 2 GB SDRAM Extern WD My Book Studio Edition 2x1 TB Raid 1 Jag har capturat en del material, problemet är att det blir en liten förskjutning mellan ljud och bild. Är det någon som känner igen? Vad kan man göra? Förutom att sitta och pilla i varje klipp… 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Konstan förskjutning eller drivande (värre och värre)? Kör du fortfarande en 29.97 sequence eller en 25? /Max 0 Citera
Istudios Filmproduktion Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Jag har vart med om samma grej, men det var tidigare när jag körde cs2, sen dess har jag alltid tankat in materialet med Cineform AspectHD och då har jag sluppit ifrån det helt o hållet. Kommer också ihåg att om man tankade in för långa bitar så "började ljudet om" efter en stund och då var det bara o tanka in igen.. 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Problemet med osynk i CS3 fixades i 99% av fallen i CS3.2. I CS4 återkom problemet i viss mån, men fixades i CS40.1 som fanns i ute i princip samma dag som CS4 släpptes. I fallet HDV beror det i 95% av fallen på dropouts/bandproblem. /Max 0 Citera
ahdw Postad 6 juli 2009 Författare Postad 6 juli 2009 Nej, sen "inlägget" har jag kört den på 25 fps. Ska undersöka lite mer men tror det var ganska konstant. Det har inte stått något om dropouts när jag capturat iaf. Finns det någon lösning? Måste man pilla ihop det själv? 0 Citera
Max_H Postad 6 juli 2009 Postad 6 juli 2009 Släng filerna ut projektet, se till att uppdatera till 4.1 (om inte det är gjort), ta bort bort alla filer ur media cahcen (PEK-filer, CFA-filer) och importera dom igen. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.