Rabies Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Kan man köra EX3:ans filer direkt i Premiere CS4:a elelr måste man ha massa plugins? 0 Citera
Max_H Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Importera och kör. Inget transcode eller sånt tjafs. (Se till att uppgradera till 4.1 bara, så slipper du trassel om du flyttar runt mediat mellan olika diskar) /Max 0 Citera
Rabies Postad 15 juni 2009 Författare Postad 15 juni 2009 Grymt! Det räddade min helg! Tack! 0 Citera
Rabies Postad 16 juni 2009 Författare Postad 16 juni 2009 Nu hade dom ingen EX3:a hemma så det blev en EX1:a istället. Funkar det likadant i cs4:a? Läste att folk haft problem med EX1-material och CS4:a 0 Citera
Max_H Postad 16 juni 2009 Postad 16 juni 2009 Vilka då (peka gärna på nån länk)? Förutom att man fick relinka alla klipp manuellt per klipp i 4.0/4.01 om man flytttade runt mediat EFTER det var importerat (fixat i 4.1)? Har i alla fall klippt ett par reklamfilmer i CS4 utan problem och har en polare i Norge som har en EX1:a och kör den hela tiden utan trassel. //Max 0 Citera
neolit Postad 17 juni 2009 Postad 17 juni 2009 Hej Rabies Jag undrar var du har köpt din ex1:a och hur mycket. Jag är sååå sugen på en. Och undrar om kameran kommer med något minneskort eller inte. Och om man skulle köpa en sådan, vad kostar det? Lägg gärna in någon länk vh/ Neo 0 Citera
Rabies Postad 17 juni 2009 Författare Postad 17 juni 2009 Jag har inte köpt, jag hyr från Ljud & Bildmedia! Den går väl loss på runt 90k att köpa 0 Citera
neolit Postad 18 juni 2009 Postad 18 juni 2009 Aha, ok... kanske jag också ska göra så. Men man får nästan räkna med att första gången man hyr går åt att lära sig kameran bara. Jag har sett så extremt bra bilder från ex1 och 3:an, så ma blir så sugen. Hur som helst... skriv gärna om hur det är att jobba med denna kamera, om du inte redan gjort det. Neo 0 Citera
Zootsuit Postad 19 juni 2009 Postad 19 juni 2009 Jag har precis köpt en EX-1 för någon vecka sen... Min reflektion är att man bör hitta eller göra en bra Picture Profile ganska snabbt för precis som de flesta HD-kameror måste man ställa in en del för att kameran ska ge en bra bild. 0 Citera
Rabies Postad 21 juni 2009 Författare Postad 21 juni 2009 Nu har jag jobbat 3 dar med ex1:an och det är helt klart min nya favoritkamera. Riktigt najs färgåtergivning och skärpa. Körde mycket greenscreen och där presterade den jävligt bra, helt perfekt key trots att de e skitvideo egentligen. I low light så är den lite sämre, och väldigt känslig för skakningar men annars är jag grymt impad. Ex3:an lär inte va sämre! 0 Citera
Rabies Postad 21 juni 2009 Författare Postad 21 juni 2009 Kan man kameror sen innan och vet hur en kamera funkar så tar det nån timme att lära sej den. Tog ett jävla tag innan jag hittade vitbalansknappen dock, till slut hittade jag den under linsen på framsidan! Aha, ok... kanske jag också ska göra så. Men man får nästan räkna med att första gången man hyr går åt att lära sig kameran bara. Jag har sett så extremt bra bilder från ex1 och 3:an, så ma blir så sugen. Hur som helst... skriv gärna om hur det är att jobba med denna kamera, om du inte redan gjort det. Neo 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.