Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag har nu fått hem min HV30 och har filmat några HDV-klipp. Dessa går jättebra att föra över till datorn men när jag däremot ska föra över DV-Wide så strular det. Först går jag in på DV-Capture i Vegas 8 Pro. Sedan spolar jag fram till ett DV-klipp, trycker på capture. Det går att fånga filmen men problemet är att det blir så förjävlig kvalité så det är inte sant. Då menar jag inte upplösningen, utan att det verkligen inte går att se. Det ser ut som ett mosaik-fönster och det är verkligen dåligt. På själva skärmen i programmet ser det också ut såhär, men endast när man gör själva "Capture". Om man spelar igenom klippet utan att ha capture igång ser det bra ut. Dessutom får jag ibland ett fellmeddelande som lyder:

"The device 'Microsoft AV/C Tape Subunit Device' could not be opened.

Please make sure that it is turned on and is not being used by another application or user."

Jag skickar med en skärmdump så ni kan se hur det blir:

http://pici.se/pictures/LRlgFpHgU.png

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig. Jag gillar HDV, men jag behöver också DV.

Tacksam för svar!

Tack!

Kel

Postad

Det enda lilla jag kan tillföra nu är att jag har tagit in både HDV och nedkonverterat till DV-WS från HV30 in på Vegas Pro 8 (på Vista) helt utan problem.

Fick installera om Vegas först eftersom jag satt det till att bara importera DV en gång i världen, och den inställningen gick inte att återställa.

Efter omstallation kunde jag välja DV- resp HDV-import. Det har därefter fungerat problemfritt med import.

(Även från Sony Z1-kameran går import bra, men jag har mest använt HV30 eftersom den är billigast att slita på).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...