Norbert Postad 10 juni 2009 Postad 10 juni 2009 Det här kanske kan vara intressant för er som har gått i tankarna på att skaffa en Hague MMC. Vi testkörde den med min HV20 och det var kärlek vid första åkningen. Jag köpte den på stört. Den kostar ju nästan ingenting heller. Youtube HQ: Youtube HD: Avnjut. 0 Citera
StenR Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Ser ut som en liten Steadicam Merlin, kul att se att den fungerar. Vad är maxvikten? Jag har just gjort en liten tråkig testfilm med min Steadicam Jr och HV20: 0 Citera
ErikJQ Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Kollade inte igenom hela klippet men det såg väldigt cool ut. Bra film! 0 Citera
Norbert Postad 11 juni 2009 Författare Postad 11 juni 2009 Vad är maxvikten?På deras hemsida står det 0,8kg. Lite trist att jag inte kan köra den med 35mm-adaptern, men det är ändå så mycket enklare med djupfokus när man ska springa omkring. Jag har just gjort en liten tråkig testfilm med min Steadicam Jr och HV20: Schyst test. Den ser ut att gärna vilja luta åt vänster. Balansen i sidled är lite knepig att få till. Min är nog omkring 95% nu. Det är bara när jag springer fort i sidled och stannar abrupt som den gungar lite. 0 Citera
Raibzer Postad 14 juni 2009 Postad 14 juni 2009 Verkligen mjukt och härligt att se på! Vart lyckas man hitta en sån? 0 Citera
Norbert Postad 14 juni 2009 Författare Postad 14 juni 2009 Om man inte har sån tur som jag så att man hittar begagnat i Sverige så finns de alltid i England: http://www.b-hague.co.uk/Camcorder%20Stabilizer%20HCS3.htm 0 Citera
Raw Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 såg riktigt grymt ut, men vad gjorde du för att få till så mjuk å fin slowmotion? 0 Citera
Film Anton Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Har velat i 2 månaders tid nu om jag ska köpa den eller inte. Har sett så många dåliga klipp på tuben och inte vetat om dessa var upplagda av seriösa användare eller ej. Du har övertygat mig grabben, jag ska skaffa en (Y). Tack :) 0 Citera
Norbert Postad 16 juni 2009 Författare Postad 16 juni 2009 vad gjorde du för att få till så mjuk å fin slowmotion?- Filmade 50i med slutare 1/100 eller snabbare - Drog in i After Effects - Conformade till 25fps med Field separation; Upper field first och Preserve edges ikryssad - Satte klippet i en comp - Timestretchade klippet till 200% (utan frameblending eller liknande) och dubblade därefter compens längd - Renderade till tiff-sekvens och tog in i Premiere som 25fps Har sett så många dåliga klipp på tubenEller hur? Man ser inte mycket cinematiskt på tuben när det gäller Haguen, men har man en liten kamera som man kan filma seriöst med så kan Haguen definitivt göra ett seriöst jobb. 0 Citera
Kimzon Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Hej. Verkar funka riktigt bra den där, blir nog ett inköp! Men jag tänkte fråga om du behövde den där ( MMCP - HAGUE MINI MOTION-CAM BALANCE CORRECTION PLATE ) http://www.cameragrip.co.uk/acatalog/info_354.html För att den skulle funka bra till HV20'n? Tacksam för svar /Kim 0 Citera
Norbert Postad 5 juli 2009 Författare Postad 5 juli 2009 Gott! Jag har den där plattan, men jag har aldrig använt den. Jag vet inte om hålet på HV20 ligger i tyngdpunkten men jag hittade balansen ändå. 0 Citera
Film Anton Postad 15 juli 2009 Postad 15 juli 2009 Hej igen Norbert! Nu har jag skaffat mig en liten Hague som jag ska använda till min HV30. Men saken är den att jag inte riktigt hittar balansen, har suttit nu ett väldigt bra tag utan något vidare bra resultat. Skulle man kunna få några tips hade det varit guld värt. /Anton 0 Citera
Norbert Postad 15 juli 2009 Författare Postad 15 juli 2009 Kul! Jag har kameraskruven ungefär i linje med kulan i kulleden och batteriet ungefär i linje med Haguens bakände (se bild, kameran är blå). Jag använder fyra stora vikter och en liten. Vikterna är utsvängda åt samma håll som lcd-skärmen (vänster), inte helt vinkelrät men inte långt ifrån. Den konfigurationen är nog inte perfekt men ganska duglig. Ett hett tips är att balansera med lcd:n utfälld. Det kanske låter självklart men jag missade det en gång. :P http://img80.imageshack.us/img80/623/balans.jpg 0 Citera
Film Anton Postad 15 juli 2009 Postad 15 juli 2009 Tack så mycket :) Hann testa lite själv ett tag och det var ungefär som det du har jag kom fram till (la dock på en extra liten vikt). Vet inte om HV30 är tyngre än HV20. Dock så vill den inte vara helt stilla, ska testa din. Cheers mate! Edit. Testade ditt förslag precis, inte så givande tyvär. Lutar kraftigt åt höger (motsatt sida av displayen). Funderar på att tejpa fast någon tygnd på LCD-skärmen. 0 Citera
Norbert Postad 15 juli 2009 Författare Postad 15 juli 2009 Konstigt. Ju mer utåt vänster du har vikterna (från kamerans baksida sett), desto mer åt vänster kommer kameran luta, så häng på så mycket vikt du har åt vänster om kameran vill luta åt höger. Till slut tycker jag att den borde ge med sig. HV30 kan inte vara så mycket tyngre än HV20. :S 0 Citera
dmitri Postad 16 juli 2009 Postad 16 juli 2009 Någon som har till salu HAGUE Mini Motion-Cam? 0 Citera
Film Anton Postad 16 juli 2009 Postad 16 juli 2009 Någon som har till salu HAGUE Mini Motion-Cam? Köp från deras hemsida både billigt och en snabb transport. Fick min efter bara hela 3 dagar! http://www.b-hague.co.uk/Camcorder%2...zer%20HCS3.htm 0 Citera
dmitri Postad 17 juli 2009 Postad 17 juli 2009 Fick, tyvärr, se grejen alldeles för sent. Är redan på väg. Ska göra det om tre veckor efter hemkomst. Tack i alla fal! Är du nöjd förresten? 0 Citera
Film Anton Postad 17 juli 2009 Postad 17 juli 2009 Är du nöjd förresten? Jag har inte riktigt hunnit testa den fullt ut. Ska göra en kortfilm idag så då ska den troligtvis användas. Men det lilla jag har testat är jag väldigt nöjd över :). 0 Citera
daarco Postad 19 juli 2009 Postad 19 juli 2009 Vi köpte en nu i sommar. Dum som jag var, så testfilmade jag inte så mycket innan en inspelning. Resultatet blev...intressant! Men det går att få till alldeles fantastiska bilder. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.