Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag får min Canon HV30 på fredag och jag ska i helgen ut och köpa ett Firewire kontrollerkort. Som jag förstår det så ska man ha en "IEEE 1394a" och en 6/4-kabel. 6 sätter man in i datorn och 4 in i kameran. Är detta rätt? Om så, meddela mig gärna!

Tacksam för svar!

Tack!

Kel

Postad
HAha ;) lycka till o koppla sladden fel! Det är rätt uppenbart hur den ska kopplas :p

men men, kul för dig att du köpt en ny kamera :)

Abbe

Det finns även "4" kort till datorn. Har man dessutom en bärbar som även har en "4" ingång kan det vara dumt att köpa ett 6 kort och 4/6 kablar. Så verkar det inte vara i detta fallet men det är något att tänka på för andra.

Postad
Det finns även "4" kort till datorn. Har man dessutom en bärbar som även har en "4" ingång kan det vara dumt att köpa ett 6 kort och 4/6 kablar. Så verkar det inte vara i detta fallet men det är något att tänka på för andra.

sant.

men har man 4 kontakt både i kameran o datorn spelar det ingen roll vilket håll man kopplar sladden på, ser likadan ut i båda ändarna ;)

Abbe

Postad

6pin är bättre för stationära då den leverera ström till t.ex. små FW-hårddiskar. Skönt att slippa strömkabeln. Dessutom är den mindre känslig för kontaktbrott.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...