Kelksye Postad 5 juni 2009 Postad 5 juni 2009 Hejsan! Jag får min Canon HV30 på fredag och jag ska i helgen ut och köpa ett Firewire kontrollerkort. Som jag förstår det så ska man ha en "IEEE 1394a" och en 6/4-kabel. 6 sätter man in i datorn och 4 in i kameran. Är detta rätt? Om så, meddela mig gärna! Tacksam för svar! Tack! Kel 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 5 juni 2009 Postad 5 juni 2009 HAha ;) lycka till o koppla sladden fel! Det är rätt uppenbart hur den ska kopplas :p men men, kul för dig att du köpt en ny kamera :) Abbe 0 Citera
DDeridex Postad 6 juni 2009 Postad 6 juni 2009 HAha ;) lycka till o koppla sladden fel! Det är rätt uppenbart hur den ska kopplas :p men men, kul för dig att du köpt en ny kamera :) Abbe Det finns även "4" kort till datorn. Har man dessutom en bärbar som även har en "4" ingång kan det vara dumt att köpa ett 6 kort och 4/6 kablar. Så verkar det inte vara i detta fallet men det är något att tänka på för andra. 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 6 juni 2009 Postad 6 juni 2009 Det finns även "4" kort till datorn. Har man dessutom en bärbar som även har en "4" ingång kan det vara dumt att köpa ett 6 kort och 4/6 kablar. Så verkar det inte vara i detta fallet men det är något att tänka på för andra. sant. men har man 4 kontakt både i kameran o datorn spelar det ingen roll vilket håll man kopplar sladden på, ser likadan ut i båda ändarna ;) Abbe 0 Citera
Kelksye Postad 6 juni 2009 Författare Postad 6 juni 2009 Tack för svaren! Nu är det bara att tuta o köra! 0 Citera
Kimster Postad 6 juni 2009 Postad 6 juni 2009 6pin är bättre för stationära då den leverera ström till t.ex. små FW-hårddiskar. Skönt att slippa strömkabeln. Dessutom är den mindre känslig för kontaktbrott. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.