Jump to content

Recommended Posts

Posted

snyggt som fan.

min favoritdel är fortfarande när de cyklar ut i rymden och musiken stegras. det i slutet med blommorna var snyggt också.

Tyckte dock att början var lite sämre än slutet, karaktärsdesignen på de människorna som stod i stan vid skomakaregatan kändes lite opassande.

Jag antar att det var lite "stadens folk är otrevliga" men dom kanske kunde göras lite mer liknande den övriga grafiken om ni fattar.

I alla fall, jättesnyggt var det, verkligen.

vilken program har ni använt till detta?

Posted

tack tack

jo hela stadsscenen kanske inte håller lika bra kvalite som resten. gick lite fortfram på slutet med deadline o sådär, ni vet hur det är :)

Bakrunderna är ritade i photoshop. karaktärerna är gjorda i flash och allt är ihopsatt i after f/x

Posted

Såg ut som en såndär typiskt nyskapande musikvideo, med andra ord så är den häftig och originell. :)

Tycker dock precis som folk har skrivit att kvaliteten skiftar. T ex tåget när man börjar se baksidan på bakvagnen... det ser konstigt ut. Sen är det lite hoppigt i staden, byggnade och vägar verkar inte sitta ihop, men det kanske är meningen?

Kul att se något annat än vanlig amatörfilm! Fint jobb boys!

Posted

Som ni kanske vet, så älskar jag videon.

Den är väldigt bra. Den kanske inte är tekniskt perfekt men den har nästlat sig in i hjärtat på mig, och att lyckas med det är väldigt bra tycker jag.

Om det skulle varit live action (spelfilm :P) så skulle jag antagligen reagera om den inte var bra tekniskt, men just nu är det "bara charmigt" ihop med musiken. Jag har hitills inte tröttnat på den men min bror har dessvärre tröttnat på att se mig sitta och granska den morgonen i ända. Jag tycker väldigt mycket om hans musik (iallefall låtarna som finns på hans sida), vilket kanske har bidragit till att jag tycker som jag tycker om videon. Om de tekniska små felen stör er så mycket, varför inte bara fixa dem? Bara och bara, men det är ju upp till er. Skall ni skicka in den till ZTV o.s.v?

Posted

tack för alla kommentarer

ungfilm & FredsAmiralen:

Nej den är absoult inte tekniskt perfekt. vissa saker är medvetet och andra inte. Men vi har helt enkelt inte tid att jobba med den mer. Vi hade en deadline vi redan passerat och videon har endå tagit mycket mer tid att göra än vad vi har förväntat oss. Både jag och andreas har andra projekt vi jobbar med parallellt med detta som vi vill lägga mer tid på.

Kanske att vi slipar på den lite mer nån gång fast inte just nu.

Ungfilm: VI har inget att göra med att skicka runt videon. Det är skivbolaget som håller i det. Vi har väldigt dålig koll i huvud taget hur videon kommer att användas. Men vi meddelar om det blir så att det går på tv!

Hwagang: jo ska försöka fixa en mindre qucktime och en wmv version snart :)

Posted

[citat=Hwagang]geee...gud va`spännande!

-kan ni inte lägga upp den i ett liiite mer komprimerat format?

(modem-slav) ...

mvh/Hwagang[/citat]

Håller med. 144 meg tar ca 40 minuter via bredband på landsbyggden. Jag får typ 58 kb/sec. Modem vågar jag inte ens tänka på.

Posted

Hej!

Härligt med animerat. Ett tipps för att det inte ska ta så lång tid att ladda

ner är att låta webbservern streama videon. Skapa filmen i formatet *.wmv eller *.asf. Då kan kunden börja titta på videon innan den har laddats ner.

Lycka till med projektet :)

Posted

Gorse, bara du vill så kan du, jag är absolut inget proffs och även om oskar är duktigare än mig på att animera så lär han sig också hela tiden, det är bara att testa och jobba på. Tack iaf :)

PCMabe, Jo vet, men den där servern tillåter bara mpg så, men ska försöka fixa en annan alternativ version. Tack iaf :)

JoeyC, jepp, vi tolkade fritt texten :) Så det är våran story med, även om det självklart baseras lite på vad sångaren sa att det handlade om.

Posted

tack tack

vad menar du Hwagang? om låten är inspelad utomhus? jag antar att det är studio.

Kenjin: Karaktärerna är gjorda och animerade i flash. och bakrunderna är ritade i photoshop sedan är allt ihopsatt och animerat i after f/x sedan är den redigerad i premiere

Posted

[citat=street]tack tack

vad menar du Hwagang? om låten är inspelad utomhus? jag antar att det är studio.

Kenjin: Karaktärerna är gjorda och animerade i flash. och bakrunderna är ritade i photoshop sedan är allt ihopsatt och animerat i after f/x sedan är den redigerad i premiere[/citat]

Hej igen"!

-och efteråt ser jag ju hur konstigt de`jag skrev ser ut/låter...

jag menade ju: -Jag gillade låten också!

(förresten, var dom ute och spelade nu också (på turne?)

-Jag tyckte jag läste det någonstans.

mvh/Hwagang