Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, Jag har köpt delar till en boom mic, te.x rollerhandtag, mikrofon svart sprayfärg, mic-hållare. De blev jättebra, (; förutom att min kamera har ingen mic ingång (bara phones ingång) !! hur gör jag?? tacksam för svar,, om ni undrar så är kameran en Technaxx C7000,,

Postad

Här hittar du två... Den äldre H4 har 2st XLR ingångar plus mic men kan "bara" spela in två kanaler samtidigt, den nyare med N på slutet kan du köra fyra ingångar som jag fattat det (2xXLR plus intern mic samtidigt)

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9097101

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=5731943

Jag har använt H4an o är nöjd med resultatet (spelade in dansföreställning)

Postad
Du får spela in ljudet på något annat. En ljudinspelare, mini disc, diktafon, mobiltelefon, bandspelare etc.

Sen synkar du i efterhand.

/KN

Obs! Klappa är mycket bra att ha (om än inte en nödvändighet)

Postad
Obs! Klappa är mycket bra att ha (om än inte en nödvändighet)

men om man inte vill lägga ner 1000kr på en träplanka går det bra med ett A4 papper och två händer man kan klappa med ;)

Postad
men om man inte vill lägga ner 1000kr på en träplanka går det bra med ett A4 papper och två händer man kan klappa med ;)

Den billiga klappa som Buttericks säljer är helt ok faktiskt...

Postad

fast det är ju inte jätte jobbigt igentligen... det jäller att bara få "klappen" i början av klippet synkat men (ex) händerna i filmklippet, så är ju resten av klippet "klappat o klart" :p

Abbe

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...