Gå till innehåll

Tyck till om mitt klassiska stycke


Bra_Jonatan

Recommended Posts

Detta stycke skrev jag och arrade för ungefär två månader sen. Tack vare en lärare på skolan jag går på fick jag förmånen att njuta av proffsmusikers behandling av mitt partitur. Dvs istället för mina orkestersamplingar i logic så spelade musiker av kött och blod.

Läs mer om detta stycke på min myspace. Lyssna igenom och kommentera gärna.

Tolka gärna musiken hur ni vill. Har tänkt mkt i bilder vissa bitar.

Ha det gott.

 

http://www.myspace.com/jonatanjrpehag

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter helt okay! :-)

Känner igen stycket så väl men kan absolut inte placera det, vem är det som skrivit det??

Har ett svagt minne av att det var ett ledmotiv till en film?

 

 

 

:) Det är jag som har skrivit rubbet :) jag kommer väl använda vissa teman i nån film framöver misstänker jag

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt fint! Väldigt känslosam musik som hade funkat bra i film.

Det låter som om du har spelat in allt på riktigt, alltså inte med mjukvarustråkar osv och det e ju gött. Det enda lilla jag kan påpeka som e synd är att det verkar som om det är nysningar eller liknande och rörelseljud bland musikerna...

 

Nu mena jag bara chocolate styckena. Mattin och lammen gillade jag starkt och dom hade en väldig närhet där chocolate hade mer rum. Musiken i sig funkar perfekt i film, men inspelningarna hade nog fått det att kännas som en parallel händelse i en film.

 

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Nice.

Nu vet jag inte vilket stycke ni syftar på men jag lyssnar på första/översta låten just nu och den är kanon.

Skulle jag kunna slappna av och somna vackert till inatt :-)

Chocolate var hur cool som helst,jag gillar de små "plingelingarna" som dyker upp titt som tätt.Blev jag glad av.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack så mkt för dom två senaste inläggen! Kul när man kan beröra andra med sin musik. Aa chocolate var ett projektarbete på folkhögskolan jag gick på då. Fick arrangera o skriva musik för stråkensemble. Inspelningen är från en enkel inspelare så ljudet är som det är. Kunde vart värre dock.

 

Btw ska inom kort starta företag där jag ska sikta in mig på musik till film etc. Säger till när det blir. Bara o höra av sig om någon vill ha musik till något. Gör all typ av musik. Ger mig aldrig för än det är perfekt harmoni mellan bild o ljud. :)

 

Ha det gott!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...