Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det beror väl på situation.

Band är bra eftersom det är billigt och om det tar slut är det bara att byta band och fortsätta. Sen är det trögt att föra över till dator...

Minneskort har samma fördelar som band, dvs tar det slut är det bara att peta in ett nytt, och man måste inte heller glo på det i realtid när man ska importera det. Dock så är det förhållandevis dyrt (jag tänker väl främst då på t.ex P2).

Hårddisk är bra för att man kan spela in mycket på en gång då hårddiskarna är ganska stora (60 gig hårddisk är väl hyfsat normalt?) men om det väl tar slut sitter man i skiten, och man kan inte heller byta i de flesta fall. Det är heller inget vidare om man smäller till kameran av misstag under inspelning, då är den hårddisken mos.

Om jag själv fick välja helt fritt på en i princip obegränsad budget skulle jag nog välja att spela in på minneskort.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...