twinkle Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 http://www.youtube.com/watch?v=CiHbHsagcA0&feature=channel_page Jag använder inga ljusuppsättningar, inga specialeffekter eller sådant. Jag filmar bara rakt upp och ner. Säg gärna vad ni tycker, och kom ihåg att jag inte har några alls erfarenheter överhuvudtaget som regissör. Det är även jag som spelar mannen med den röda tröjan. :) 0 Citera
Quantum Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 till att börja med så måste jag säga att jag tyckte att fotot va dåligt. det va väldigt svårt att se någonting eftersom många klipp va filmade i motljus utomhus och inomhus så var många väldigt underexponerade (ex 7:20). och de är ju synd att behöva höra att publiken inte såg nåt;) när man spelar in film på engelska så blir det ofta höga krav på svenska skådisar för att det inte ska kännas amatörmässigt för det är inte lätt att vara svensk och låta som en född amerikan eller britt. så i fortsttningen så kan ett förslag vara att spela in filmer på svenska( tills vidare du inte anställer nån från Amerika:) ) jag tycker också det va sorgligt att det inte finns nån filmmusik i filmen för i många (inte alla) så förstärker filmmusiken känslorna. 0 Citera
twinkle Postad 12 april 2009 Författare Postad 12 april 2009 Jag håller helt och hållet med dig, fast solljuset var ju inget jag kunde göra åt. Och sen det där med scenerna vid 7:20 håller jag absolut med om, man ser verkligen ingenting, men som jag tidigare sa så använder jag inga ljussättningar så i framtiden får jag helt enkelt undvika mörka scener. Det där med musiken, ja, jag kan ju inte skapa egen musik så där finns inte heller mycket att göra, men jag håller med, absolut. Tack för kritiken! :D 0 Citera
Team_fagott Postad 13 april 2009 Postad 13 april 2009 Jag håller helt och hållet med dig, fast solljuset var ju inget jag kunde göra åt. Och sen det där med scenerna vid 7:20 håller jag absolut med om, man ser verkligen ingenting, men som jag tidigare sa så använder jag inga ljussättningar så i framtiden får jag helt enkelt undvika mörka scener. Det där med musiken, ja, jag kan ju inte skapa egen musik så där finns inte heller mycket att göra, men jag håller med, absolut. Tack för kritiken! :D Kunda ni verkligen inte göra något åt solljuset???? :x Kretivitetens lampa brinner... Ni kanke kunde väntat?, bytt vinkkel? Flyttat kameran? använt något för att skugga t.ex ett lakan? Motljusskydd? 0 Citera
StenR Postad 13 april 2009 Postad 13 april 2009 scener. Det där med musiken, ja, jag kan ju inte skapa egen musik så där finns inte heller mycket att göra, men jag håller med, absolut. Det finns rätt mycket fri musik på nätet och som du kan använda i dina filmer. 0 Citera
Blue Postad 13 april 2009 Postad 13 april 2009 Det finns rätt mycket fri musik på nätet och som du kan använda i dina filmer. Japp. http://www.newgrounds.com/audio/ EDIT: Det finns japansk film med namnet "The man behind the Scissors" ^^ 0 Citera
twinkle Postad 13 april 2009 Författare Postad 13 april 2009 Kunda ni verkligen inte göra något åt solljuset???? :x Kretivitetens lampa brinner... Ni kanke kunde väntat?, bytt vinkkel? Flyttat kameran? använt något för att skugga t.ex ett lakan? Motljusskydd? Klart vi hade kunnat vänta, men den kameran jag har kan inte filma i mörker får då blir det riktigt kasst (som ni kan se i inomhus-scenerna). Och angående musiken, hade ingen aning om att man kunde tanka ner musik därifrån. Tackar så mycket, skall jag tänka på till nästa gång! :D 0 Citera
Team_fagott Postad 14 april 2009 Postad 14 april 2009 Klart vi hade kunnat vänta, men den kameran jag har kan inte filma i mörker får då blir det riktigt kasst (som ni kan se i inomhus-scenerna). Och angående musiken, hade ingen aning om att man kunde tanka ner musik därifrån. Tackar så mycket, skall jag tänka på till nästa gång! :D Filma i mörker?? Du kunde väll väntat tills solen gick i moln, eller tills solen stod i en annan vinkel. Undanflykter... Med inställningen "Det går inte" kommer du inte komma någonstans, hela mediets utveckling går ut på att ha kreativa lösningar på problem. 0 Citera
Quantum Postad 14 april 2009 Postad 14 april 2009 Håller me Team Fagott! Det finns många fotografer som inte ljussätter sina scener med motljusskydd och tusendollars-lampor! När man filmar i motljus får man bara tänka lite mera! Kolla på lite ämnen inne på "Foto och Ljus"-forumet! 0 Citera
twinkle Postad 14 april 2009 Författare Postad 14 april 2009 Jag sa ju inte att det inte gick, jag sa bara att min kamera inte kan filma i mörkret. Klart jag kommer tänka på solljus mer nästa gång, absolut. 0 Citera
Quantum Postad 14 april 2009 Postad 14 april 2009 OK! Vi är ju här för att bli bättre filmare. jag ser i alla fall fram emot att se din nästa film!;) 0 Citera
twinkle Postad 14 april 2009 Författare Postad 14 april 2009 OK! Vi är ju här för att bli bättre filmare. jag ser i alla fall fram emot att se din nästa film!;) Tackar tackar! Kommer nog dröja ett par veckor eftersom jag satsar för att göra något riktigt bra nu där jag bland annat ska använda mig av era tips. 0 Citera
Simmej Postad 14 april 2009 Postad 14 april 2009 Försök att inte tänka på hur lång tid det tar att göra filmen , jobba på bara och försök få den så bra som möjligt så kan du sen i efterhand kolla hur länge det tog :) 0 Citera
twinkle Postad 14 april 2009 Författare Postad 14 april 2009 Försök att inte tänka på hur lång tid det tar att göra filmen , jobba på bara och försök få den så bra som möjligt så kan du sen i efterhand kolla hur länge det tog :) Ja, alldeles rätt. Annars kanske man stressar och det kan ju helt klart sänka kvalitén. 0 Citera
Team_fagott Postad 15 april 2009 Postad 15 april 2009 2 tips till 1.. Skaffa en mikrofon 2.. Läs på om bild-utsnitt, och klippning 0 Citera
twinkle Postad 15 april 2009 Författare Postad 15 april 2009 2 tips till 1.. Skaffa en mikrofon 2.. Läs på om bild-utsnitt, och klippning Ja, en mikrofon kan helt klart vara bra att ha. Ska tänka på det. Det kommer jag göra, absolut! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.