Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja som rubriken lyder så har ja fått en fnurra på tråden. Hoppas kunna reda ut det här. Har gjort följande foto och fått en bild som pulsar om man tittar noga på de höga kontrast områdena.Vitt mot svart på kläder, loggor m.m.

Känns som det kan vara aouto focusen som pulsar. Det är så lite att jag inte sett det i sökaren, inte heller nu i efterhand kan jag se det i sökaren. Jag vet att jag borde skämmas och plåta med manuell fokus och jag gör det ibland men nu råkade det blir så här. Jag är inte ute efter tips i hur jag räddar filmen utan klurar på hur jag gör för att inte få samma fel igen.

1. Jag har filmat från ett stativ utan zoom.

2. Vatten i bakgrunden

3. Tre pers i mitten

4. Tomt i förgrunden

5. Instant aoutofokus på ( kan detta bara boven)

6. Kameran i manuellt läge för övrigt.

7. När fotot är rörligt försvinner problemet.

OM det nu är i. aoutofokusen, kan man grejar det på den vanliga aoutofokusen?

Tack på förhand!

Postad

Utan att ha sett fotot så låter som autofokusen. Jag använder Push Auto på min Panasonickamera. Fokus står i manuellt läge och autofokusen kopplas bara in när jag trycker på Push Focus och slutar att jobba så fort jag släpper knappen.

PS, du måste rensa och ta bort gamla PM. :)

Jag försökte skicka ett PM och möttes av "JRvideo has exceeded their stored private messages quota and cannot accept further messages until they clear some space."

Postad
Utan att ha sett fotot så låter som autofokusen. Jag använder Push Auto på min Panasonickamera. Fokus står i manuellt läge och autofokusen kopplas bara in när jag trycker på Push Focus och slutar att jobba så fort jag släpper knappen.

PS, du måste rensa och ta bort gamla PM. :)

Jag försökte skicka ett PM och möttes av "JRvideo has exceeded their stored private messages quota and cannot accept further messages until they clear some space."

Fixar :-)

Ja visst måste det vara focus tjafs....

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...