Gå till innehåll

Recommended Posts

Detta ska bli en kortfilm och hittills har jag bara börjat fundera på hur handlingen ska vara.

 

Phil Vinceston, en 16-årig pojke från Cardiff, Wales, får en dag tillsammans med sina klasskamrater uppgiften att skriva en artikel om något fascinerade. Phil tar kontakt med sin gode vän Thomas, som hjälper honom med att hitta genteknikern Josef Tyndrai, ryskt ursprung. Phil bestämmer sig för att besöka genteknikern och han blir välkomnad av honom. Josef berättar om det han jobbar med, genteknik. Han har lyckats skapa något revolutionerande, en dos som kan gradvis förvandla en människas hjärna till en marsvins hjärna. Phil visar inte de kalla kårar som kryper ner för ryggen på honom utan bestämmer sig för att stanna lite till, för att få reda på tillräckligt. När dom tar en fika för att prata om det, råkar av misstag en av doserna som Josef har hamna i Phils kaffe, och han dricker det. Strax efter lämnar han laboratoriet och går hem.

 

Redan nästa morgon märker han skillnader, skillnader som jag inte riktigt har kommit på en. Han söker förtvivlande svar på sina frågor genom att rannsaka gårdagen, till slut slår det honom att det måste varit hos genteknikern alltihop hände. Han bestämmer sig för att återvända.

 

När Phil kommer tillbaka så är Josef där, men han håller på att packa, han ska ge sig av. Phil berättar vad som har hänt och efter en lång diskussion bestämmer sig Josef till sist för att stanna kvar och hjälpa Phil, men han kräver att Phil ska hjälpa till med experimenten. Phil tackar ja, han har ju inte direkt något val.

 

Om jag ska förändra filmen vet jag ännu inte, kommentera gärna, vad var bra, vad var inte bra? o.s.v.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det påminner en del om Flugan, men jag antar att förändringarna mest ska ske i mental bemärkelse, inte fysisk (som i fallet Flugan).

 

Idén kan funka, särskilt om du gör en komedi av det.

 

Man kan inte få i sig DNA via mat och dryck. Du får hitta på något annat där... Fast om du gör en snurrig komedi är förstås allt möjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...