JRvideo Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Hej Jag har två videofiler i varsin tidslina i ppro, video 1 och video 2 Video 1 är närbilder och Video 2 är övergripande När jag nu redigerar ihop detta till en sekvens och hoppar mellan bilder skulle det vara bra om jag kunde se både videoklippen samtidigt i realtid i två olika fönster. Är detta möjligt? 0 Citera
JRvideo Postad 30 mars 2009 Författare Postad 30 mars 2009 Multicam...? (Kolla i hjälpen) /Max Allrigt, låter som min musik :-) Hatten av 0 Citera
JRvideo Postad 30 mars 2009 Författare Postad 30 mars 2009 Mmm fick upp monitorn men när man vill gå in i fliken Clip> Muliticam och sedan enabla den så är den grå och inte klickbar. Hittar inget läsligt i hjälpen om hur man ska aktivera den, förslag? 0 Citera
Max_H Postad 31 mars 2009 Postad 31 mars 2009 Lägg två klipp på varandra i sekvens 1. Synka dom ljud/bildmässigt. Ta sekvens 1 och lägg i en ny sekvens, vi kallar den sekvens 2. Högerklicka på sekvens 1 (i sekvens 2) och välj Multicam. (Öppna multicam-fönstret också) Nu kan du växla mellan kamera 1 och 2 i originalsekvensen genom tangenterna 1 och 2 eller genom att klicka på resp fönster. /Max 0 Citera
JRvideo Postad 31 mars 2009 Författare Postad 31 mars 2009 Lägg två klipp på varandra i sekvens 1. Synka dom ljud/bildmässigt. Ta sekvens 1 och lägg i en ny sekvens, vi kallar den sekvens 2. Högerklicka på sekvens 1 (i sekvens 2) och välj Multicam. (Öppna multicam-fönstret också) Nu kan du växla mellan kamera 1 och 2 i originalsekvensen genom tangenterna 1 och 2 eller genom att klicka på resp fönster. /Max Funkar skit bra, roligt jobb oxå, går snabbt som satan ju :-) Me soo happy Tackar 0 Citera
Rabies Postad 22 juni 2009 Postad 22 juni 2009 Okey, nu har jag 50 klipp i olika vinklar som är synkade med varandra, och såklart vill jag köra en skön multicam på detta för att plocka ut dom najsaste bitarna. Så hur gör jag detta smidigast? Det verkar ju bara gå att nesta 4 klipp samtidigt som man kan editera i multicam? Hur gör jag med mer än 4 olika klipp? 0 Citera
Max_H Postad 22 juni 2009 Postad 22 juni 2009 Du hackar Adobes servrar för att få tag på källkoden till PPro, programmerar om Multicamfunktionen och säljer tillbaka koden till Adobe... ;) Skämt åsido så går det inte - annoying as hell... Du kan iofs möjligen nesta flera multisekvenser i en annan sekvens. Har aldrig testat dock... //Max 0 Citera
Rabies Postad 22 juni 2009 Postad 22 juni 2009 Dammit! Jag som trodde att denna videoredigeringen skulle gå som en dans :( 0 Citera
JRvideo Postad 23 juni 2009 Författare Postad 23 juni 2009 Dammit! Jag som trodde att denna videoredigeringen skulle gå som en dans :( Vad gör du för spännande...Matrix???? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.