Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Var väll inte värre än något av de svenska bidragen? schlager är ju den värsta pesten som drabbat europa sedan digerdöden så jag har slutat förvånas över vilken obefintlig kvalité skiten håller.

Postad

Hora de moldavia, eller vad den nu heter, strålande.

Eftersom Eurovision faktiskt är en tävling mellan tv-kanaler i produktion så tycker jag att deras val att spela in i en sunkig gympasal verkligen är det bästa! Inga kranar så långt ögat når...

/KN

Postad

Faktiskt så är jag jävligt less på Kran-svepen alla måste ha i tv-musikinslag... så lite glad blev jag när jag läste den kommentaren... men å andra sidan... När jag såg klippet själv så var det några kamerasvep lik-förbannat... Lika bra att jag slutade titta på melodifestivalen när dom gjorde om den till en dokusåpa:(

Nä tacka vet jag Zlad från Molvanien... där var det klassisk schlager på hög nivå!

Postad
Nja, ganska långt ifrån schlager, mer ren synthpop, eller italo-disco för den som vet vad det är :-)

All respekt till Santo Cilauro (Zladko)! Tycker hans musik är ap-kul :-D

Hmmm...blev sugen på lite LaserDance nu av nån anledning!

Fast enligt "legenden" skulle han och Elektronik - Supersonik varit med i eurovision 2004 men fastnade i turkiska flygplatsen då han inte tänkt på att även om inte Eurovision inte har narkotika-kontroller så har ju tullen det. Ett senare försök, då med I am the Antipope, folierades också då Eurovision-folket hävdade att Satanism inte har något att göra i Eurovision...

http://www.molvania.com.au/molvania/eurovision_2004.html

http://www.molvania.com.au/molvania/eurovision.html

Men dessa påhitt åsido... många gånger är verklighetens bidrag åtminstånde lika udda som Zladko's... Dom är oftast enda behållningen dom få gånger när jag ändå försöker titta på Eurovision... Och nu i år när vi ska skicka Diva Plavalaguna till finalen får vi väl se hur det går.;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...