johle Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Jag har tänkt att köpa en filmklappa. De som finns på Svenska FIlminstitutet (SFI) kostar 800kr unjefär vilket jag tycker är en hel del pengar. Jag fick tips om något företag vid namn Los Angeles som ska sälja filklappor över nätet men jag lyckades inte hitta sidan. Jag är ute efter en klappa där man kan skriva med whiteboardpenna, en vit klappa altså. Alternativet att göra en egen är uteslutet. En billigare klappa än 800 är altså målet. Helst för kanske halva priset om det går. Måste man importera kostar det ju dock massa extra. Så någon svensk site på nätet vore kanske bäst. Någon som har något tips? 0 Quote
Tobbger Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Hade jag vart moderator över området så hade jag låst tråden. Du har skapat en likadan tråd tidigare, fortsätt diskussionen där! 0 Quote
orange Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Jag tycker du ska göra som vi gjorde i våran senaste film. Ta en kartongbit som är som ett A4 till storleken och klistra på ett papper på den. Det är på pappret trycket ska vara, alltså mallen för det du ska skriva (scen, tagning, film etc.) Sen tar du en plastficka och stoppar i kartingbiten där och skriver sedan på plastfickan med whiteboardpennor. Det fungerar utmärkt! :) 0 Quote
Super-åttan Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Jag sågade till en vit träplatta från ett skåp, satte gångjärn på den och en bräda som man klappar med på ena kortsidan. Skriver gör jag med whiteboardpenna. Fungerar perfekt! Lägg mindre pengar på det du kan göra själv så kan du lägga mer pengar på de saker där man verkligen får vad man betalar för, t ex mikrofoner eller något annat. 0 Quote
Pace Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Tråden flyttas från forumet Rekvisita & scenografi till Foto & ljus. 0 Quote
max lauritzen Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 jag köpte min på Butteriks. 75kr. snygg är den också :) 0 Quote
Stockholm Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Ja stack faktiskt också in idag på håltimmen o köpte mig en klappa (made in china) från Butricks. Det var inge fel på den! absolut prisvärd! På vägen hem skrämde däremot min omogne vän ihjäl massa damer genom o klappa framför ansiktet, så man kan ju alltid använda den till det. ^o) 0 Quote
henrikp Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Madeco har en filmklappa (iofs svart) som är åtminstone några hundralappar billigare, 494 kr eller 395 om man har möjlighet att dra av momsen. http://www.madeco.se/content.asp?productGroupID=5580&productID=85006&productVersionID=159759 0 Quote
Lukas Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 [citat=max lauritzen]jag köpte min på Butteriks. 75kr. snygg är den också :)[/citat] Är klappan vit? Skirver man med whiteboardpennor? 0 Quote
Recommended Posts