Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Att få höra kritik om grammatiken är helt ointressant, ja vill höra så mycket kritik som möjligt om berättelsen och karaktärerna, samt jättegärna ideer om någon har.

Carl

UPDATE! 3rd draft skrivet, skriv gärna kommentarer va ni tycker var bättre i andra manuset jämnfört med detta. Alla sorts kommentarer hjälper!

Final Project-draft2-ww2movie.pdf

3rd draft.pdf

Postad

Ibland tar det lite tid , Tänk på att det är helg. Folk har bättre för sig än att bara hänga inne och kolla forum ^^ Jag ska kolla igenom nu och sen skriva vad jag tycker. Inte varje gång folk får en sån här chans av mig men eftersom just dem båda världskrigen ligger mig så nära om hjärtat så ska jag ta och kolla ^^.

Så nu har jag läst. Jag tyckte ärligt talat den vart relativt bra faktiskt. Det enda man kan klaga på som jag märker är två historiska fel. Så rent film/manusmässigt är den helt klart godkänd på alla punkter.

Dessa två punkter är,

Joachim säger att han vart inom luftwaffe och slogs. Han bär dock en nazistisk armbindel aight?

Detta vart det enbart politker eller folk ur SS som gjorde. Inte folk ur Luftwaffe.

Den andra delen är när Anna säger att dem hjälper nazisterna med mat förråd och liknande aight? Dem kallade dem inte för nazister utan för tyskar.

Flera höga officerer inom armén hatade att bli kallade för nazister och kunde lätt ge ut straff för sådant.

Såå om Anna är smart ska hon nog säga Tyskarna istället ^^

Annars såg det bra ut I guess ^^

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...