simonsko Postad 17 februari 2009 Postad 17 februari 2009 Hur gör man enklast splitteffekten i Dallas-introt, animerar det så att det åker åt sidan samt låter tre scener hamna i en och samma bild i Adobe Premiere Elements 2.0? Här är en video som visar vad jag menar: http://www.youtube.com/watch?v=eruWNjXJuKA Det är effekten mellan 0:12-0:36 samt mellan 0:37-1:06 jag vill uppnå! 0 Citera
simonsko Postad 19 februari 2009 Författare Postad 19 februari 2009 Vilket program? /Max Oops, glömde bort att skriva det! Adobe Premiere Elements 2.0 är det! 0 Citera
Janneby Postad 24 februari 2009 Postad 24 februari 2009 Jag vet faktiskt ine i Elements men i Veges finns det nåt som heter CockieCutter eller liknande som kanske finns till Elements oxå. Det går ju kolla.. Om du hittar nåt låt mig veta. Hej 0 Citera
Max_H Postad 24 februari 2009 Postad 24 februari 2009 Glömde skriva... det var ju ett tag sen man satt i Elements 2.0, men det borde absolut gå att göra med en kombination av (namn beroende på vilken språkversion du har) "Motion effekten" och en vanlig "Wipe" övergång. /Max 0 Citera
simonsko Postad 24 februari 2009 Författare Postad 24 februari 2009 Glömde skriva... det var ju ett tag sen man satt i Elements 2.0, men det borde absolut gå att göra med en kombination av (namn beroende på vilken språkversion du har) "Motion effekten" och en vanlig "Wipe" övergång. /Max Har funderat på om man ska lägga klippen efter varandra på tidslinjen och lägga övergångar som börjar där en annan slutar för att få det att se ut som det rullar, en ständig wipe! Sen i den andra delen där skådespelarna syns har jag funderat på någon matte men det finns säkert andra sätt att gå till väga, alternativt bara ha en video i taget istället för tre som i originalet! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.