Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PÅ ER BEGÄRAN ska jag här med lägga ut en bit utav ett manus.

Det blir inte från manuset Black And White utan från ett nytt manus jag jobbar på.

Det är bara 6 sidor pdf så det är lättläst. Det är en av de första delarna utav manuset, kanske rent av allra första scenen...

Jag skulle mest vilja höra vad ni tycker om humorn och jargongen och höra om ni tycker om karaktärerna och om man får lite grepp om dem...

FRAMFÖRALLT: Skapar det spänning i början utav filmen?

Alla kommentarer är välkomna med andra ord! :)

MVH

RYAN-UNTITLED.pdf

Postad

Några frågor dök upp i mitt huvud när jag läste detta.

Vem är Tom? Hur känner han Buster? Vad är det för "uppdrag"? ÄR det en spion som han säger? Hur visste han isåfall?

De flesta frågor besvaras antagligen längre fram i manuset, eftersom börjaan är till för att skapa spänning. Men jag blev faktiskt riktigt nyfíken på vad som egentligen kommer hända, som det antagligen var meningen antar jag? Skulle gärna läsa en synopsis eller något så man får veta vad själva filmen handlar om.

Postad

Um… chest, cabin? Hade nog valt coffin istället för vi pratar väl om en likkista här, annars hängde jag inte med alls? Vid ”TOM O.S.” menar du inte V.O.? I slutet skriver du Buster och Butch, håll dig till det enda.

Dialogen är inte så bra, inte bara det att det låter som om engelska är deras tredjespråk utan den gör inget för historian. Det går på tok för långsamt utan att komma till sak eller ge karaktär åt personerna. Det där random bullshit snacket är det få som klarar av och sedan tycker jag att Tarantino har gjort det så många gånger att det börjar bli lite trist.

Nja, det väckte inget intresse hos mig. Känns lite kliché och alldeles för Guy Ritchie (tänker främst på Lock, stock). Såg något stavfel här och där också. Känns inte som en öppningsscen, kanske efter öppningsscenen om det är lite mer fartfylld att man sedan trappar ner och lär känna karaktärerna här?

Men presentationen var personerna är bra men tyvärr så håller du inte fast vid det senare i dialogen. Tex, tycker inte att Jeremy pratar som om han var bevakad dygnet runt.

Postad

Jag håller med om att det är mycket Guy R över scenen (vilket naturligtvis inte behöver vara något negativt)

Jeremy går inte fram. Han verkar korkad och allmänt mesig, knappast som en framgångsrik försvarsadvokat, inte ens en med förföljelsemani.

Dialogen är som Shelly skrev inte hundra. Jag tror du skulle behöva hjälp av någon jänkare med koll.

I övrigt går det inte att säga så mycket om själva historien.

Hola

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad
Um… chest, cabin? Hade nog valt coffin istället för vi pratar väl om en likkista här, annars hängde jag inte med alls? Vid ”TOM O.S.” menar du inte V.O.? I slutet skriver du Buster och Butch, håll dig till det enda.

(O.S.) betyder Off screen (V.O.) betyder voice over

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...