Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, nu har jag jobbat en hel del med detta manus och tycker nu att jag börjar få grepp om karaktärerna, handlingen och hela upplägget. Jag vill verkligen komma nån vart med filmen men det har alltid kommit upp andra saker och man är rädd för att ta sig vatten över huvudet, så att säga. Så nu vill jag höra vad ni tycker. Lägg inte så mycket energi på hur jag skriver utan vad jag har skrivit. Är mycket tacksam för svar.

Tidigare versioner av manuset är upplagda men detta är då den senaste.

Hoppas ni gillar den!

(48 sidor)

-NOJJA-.pdf

Postad

Läst ditt manus. Undrar vad syftet är med projektet? Jag menar, vad tänker du göra med manuset? Kommer du regissera filmen själv? Försöka sälja manuset?

Tycker att det är lite fattigt att slutklämmen är taget från en gammal spökhistoria, "människor kan också slicka", och detta slickande från hunden under sängen kommer inte att vara lika lätt och tydligt att referera till i filmen som det är när man läser i manuset. Och denna hunden har väl ingen större betydelse? Det enda jag ser med detta slickande är att clownen är en pedofil med orala fetisher som ligger under sängen och slickar hennes fingrar utan anledning..

MVH

Postad
Läst ditt manus. Undrar vad syftet är med projektet? Jag menar, vad tänker du göra med manuset? Kommer du regissera filmen själv? Försöka sälja manuset?

Tycker att det är lite fattigt att slutklämmen är taget från en gammal spökhistoria, "människor kan också slicka", och detta slickande från hunden under sängen kommer inte att vara lika lätt och tydligt att referera till i filmen som det är när man läser i manuset. Och denna hunden har väl ingen större betydelse? Det enda jag ser med detta slickande är att clownen är en pedofil med orala fetisher som ligger under sängen och slickar hennes fingrar utan anledning..

MVH

syftet med denna filmen är att jag själv ska regissera filmen och därav skaffa mig erfarenhet. Men det är såklart inte den enda anledningen.

Jag läste ditt inlägg på jobbet och tänkte en del på vad du sagt. Jag visste inte att detta var från en gammal spökhistoria, utan jag hade hört den från en polare och tyckte det lät obehagligt. Men visst, det är kanske lite fattigt att sluta filmen på detta vis. Jag är gärna öppen för förslag och idéer. Och inte bara i slutet av filmen utan hela.

Jag ser inte vad som är bra och dåligt i denna filmen. Så det är upp till er om ni vill läsa och kritisera. Jag är väldigt tacksam för svar

Postad
Ska läsa detta senare (måste posta för då kommer jag inte undan :p), minns den här idéen.

En trogen läsare:) ser fram emot din åsikt

Postad

Clowner är läskiga men vet inte om det hjälper historian här.

Känns lite antiklimax att man får se ”monstret” så tidigt, innan han ens har gjort något.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...