Tomas film Postad 23 januari 2009 Postad 23 januari 2009 Hej! Igen Jag har varit väldigt lat när det gäller inlärnning av alla inställningsmöjligheter på min Canon XL2. Huvudsaklingen har jag filmat i autoläge. En troligen dum fråga men ändå. Kan man få en markant bättre inspelning/kvalitet genom att konsekvent använda manuella inställningar vid all filmning eller? När det gäller filmning i mörk omgivning så vet jag dock att autofocus fungerar lynnigt. Tacksam för svar Tomas 0 Citera
Nyaz Postad 24 januari 2009 Postad 24 januari 2009 Jag brukar alltid köra på manuella inställningar för att vara på den säkra sidan, även om jag är på en plats där autofunktionerna faktiskt fungerar alldeles utmärkt. (Fokus står för övrigt -alltid- manuellt för min del utan undantag.) 0 Citera
beta75 Postad 24 januari 2009 Postad 24 januari 2009 Om du lär dig vad de manuella inställningarna innebär och du vet vad du vill med ditt filmande, vilket resultat du vill nå då kommer det bli bättre. Men du kan samtidigt göra riktigt ordentliga misstag(som du hade undvikit i AUTO) om du inte har koll. Dock känns det som om AUTO inte riktigt når hela vägen, någonsin... /KN 0 Citera
Tomas film Postad 25 januari 2009 Författare Postad 25 januari 2009 Tack så mycket för tipsen Tomas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.