Gå till innehåll

Copyright bekymmer, Hilfe!


Ulusockin

Recommended Posts

Tjena,

 

Det är så att jag gjort en 40 sek vinjett till ett företag som har använt den till sin 2008 års highlight DVD som säljs i alla nätbutiker och onoff, siba etc.

Beställaren undrade om de kunde få en version av vinjetten som skulle användas som reklam på internet. Även om detta var utanför vad kontraktet sa så tänkte jag att det inte tar tid, en komprimering, text innan och efter, någon timmes jobb. Hade förhoppningar om mer arbete hos kunden så ville vara lite snäll.

Nu visar det sig att min vinjett rullar på Viasats kanaler. Kunden använder min vinjett som reklam åt deras kommande säsong inte åt reklam åt DVD'n de säljer. Känns iför sig inte som det har ngn betydelse för de har inte rättigheter åt att använda vinjetten annat än åt just DVD'n.

 

Min fråga är vad skall jag göra?!

Jag är egenföretagare som precis börjat sin karriär... Vet inte riktigt hur jag skall hantera situationen. Om jag skall ringa upp och be om ersättningen eller??!!

 

Hoppas ngn har en bra lösning.

 

Mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...