Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja jag har hört att vissa redigeringprogram inte kan öppna filer som är inspelade på hårdisk (hdd), men jag vet inte vilka dessa program är och nu är jag osäker på om jag ska köpa en hårsik kamera eller inte. Dom program jag andvänder är vegas, pinnacle och after effects. tror ni att det går att öppna hårdik inspelade filer i dessa program?

tack på förhand!

Postad

Du måste ta reda på i vilket format kameran spelar in i, när du vet det kan du sedan i manualen eller på nätet läsa till vilka format som stöds av vilket program.

Postad
Du måste ta reda på i vilket format kameran spelar in i, när du vet det kan du sedan i manualen eller på nätet läsa till vilka format som stöds av vilket program.

ok tack var kan man läsa det på nätet?

Postad

jag förstår inte något av det. jag kan engelska men jag fattar inte?

kan jag andvända after effects om jag spelar in på hårdisk/sd?

Postad

Berätta istället vilket format kameran spelar in i. Att något spelar in på hårddisk säger egentligen ingenting. En hårddisk är bara ett medium ett medium som i teorin kan spara i alla möjliga format.

Postad
Berätta istället vilket format kameran spelar in i. Att något spelar in på hårddisk säger egentligen ingenting. En hårddisk är bara ett medium ett medium som i teorin kan spara i alla möjliga format.

jag har ju inte köpt kameran än. så jag vet inte vad det är för format och jag hittar inte det på nätet.

Postad
jag har ju inte köpt kameran än. så jag vet inte vad det är för format och jag hittar inte det på nätet.

Vilken kamera är det du funderar på då?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...