Zyx Graphics Postad 20 december 2008 Postad 20 december 2008 Premiere och After Effects borde bli ett program. Det tycker Stu Maschwitz (killen från ProLost som ligger bakom t.ex. Magic Bullet) Läs vad han har att säga om saken på: http://prolost.blogspot.com/2008/10/what-should-adobe-do-with-premiere-pro.html Vad tycker ni? Jag måste erkänna att jag skulle bli jätteglad om det hände :) 0 Citera
carbe Postad 20 december 2008 Postad 20 december 2008 Allting har sina för- och nackdelar, men detta förslag är jag faktiskt emot. Skulle det inte bli ett mycket tyngre och mer krävande program om dessa slogs ihop? Och för oss utan tillgång till extremt kraftiga datorer skulle programmet gå segt och det skulle bara bli jobbigt. Fördelen är väl dock att man slipper exportera in och ut från olika program, det skulle ju bli enklare. Det finns säkert fler fördelar som inte jag känner till, men enligt mig är det bättre om programmen skiljer sig - då blir det mer kategoriserat och flera olika enklare program. 0 Citera
Jawo Postad 28 januari 2009 Postad 28 januari 2009 Jag tror inte att en kombination är att föredra, jag tror mer på bättre integration. Skulle det bli ett program (vilket det inte kommer bli) skulle dom dessutom få göra en väldig kompromiss, mellan ett NLE interface och vad nu man kan kalla after effects för. Jag är rent generellt emot program som försöker göra flera saker samtidigt. 0 Citera
beta75 Postad 28 januari 2009 Postad 28 januari 2009 NEJ! då måste jag ju lära mig motion istället... /KN 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 28 januari 2009 Postad 28 januari 2009 Spontant känns det som en dålig idé. Skillnaden på pris, komplexitet och svårighetsgrad är rätt stor mellan programmen och jag tror inte ens hälften av alla som använder Premiere har behov av After Effects. 0 Citera
Dark_tree Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 jag håller med de ovanstående..om de e just redigering kan man faktiskt fixa den biten i AE med ju..man klipper inte direkt utan drar på de lager man har gjort klart i olika compositioner...och snacka om hur dyrt de skulle bli då... 0 Citera
Kapten Buse Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 att få en "real-time" timeline i AE och kunna göra disk previews som alternativ till ram-previews vore väldigt trevligt, väldigt jobbigt att man inte kan spela upp saker i AE i nån vettig realtid. 0 Citera
Dark_tree Postad 5 februari 2009 Postad 5 februari 2009 att få en "real-time" timeline i AE och kunna göra disk previews som alternativ till ram-previews vore väldigt trevligt, väldigt jobbigt att man inte kan spela upp saker i AE i nån vettig realtid. ne det håller jag med...iaf när de gäller film..om man ska animera saker är de en annan sak.. 0 Citera
Kapten Buse Postad 8 februari 2009 Postad 8 februari 2009 ne det håller jag med...iaf när de gäller film..om man ska animera saker är de en annan sak.. Varför skulle man inte vilja ha realtids uppspelning när man gör animationer? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.