Joel Posted September 28, 2004 Posted September 28, 2004 Nu ska det komma en terminator 4 och Schwarzenegger ska inte vara med, varför fortsätta med en del 4 då, då 3 var för mycket. Vad tror ni om en film till? källa:tv4.se 0 Quote
gorse Posted September 28, 2004 Posted September 28, 2004 Jag tror det kan bli kul med en terminatorfilm till men helst utan Schwarzenegger. Det var ju upplagt för en efterföljare men redan i trean erkännde plåtniklas att han är en obsolete model. Förslag till titel: T3-del2 0 Quote
Christian van Caine Posted September 28, 2004 Posted September 28, 2004 Jag är väldigt kluven, tyckte själv det hade räckt med två stycken, men om 4:an skulle bli mer fristående, ungefär som Scanner Cop var fristående från Scanners tex, så kanske det har chans att bli schysst? Misstolka inte detta som att jag inte tyckte 3:an var kul, jag tyckte bara inte den tillförde serien så mycket som den hade kunnat göra :) 0 Quote
gorse Posted September 28, 2004 Posted September 28, 2004 Jag tyckte redan trean var rätt onödig och kunde vara mer fristående till ettan och tvåan. Det har det gått lite inflation i smällarna robotarna får tåla. Jag såg rätt nyss Terminator igen och på den tiden filmen var ny tyckte jag faktiskt Arnold kändes mycket farligare på duken (än vad han gör nu). Roboten fick en hagelsvärm i magen och flög bakåt och blev liggande på gatan. När man trodde han var golvad öppnade han ögonen, reste sig och fortsatte jakten. Fasiken vad läskigt, det gick ju inte att ta kål på honom. För att inte tala om när han var tvungen att laga sig själv i hotellrummet. Nu frontalkrockar Arnold med en brandbil efter det han med bara kroppen mejat ner ett helt kvarter hus. Såg kanske fränt ut, men inte blev jag rädd inte. Jag sa inte ens Åh! Om jag erinrar mig rätt sa Arnold om första filmen att om han inte får en Oscar för den här får han det aldrig. Och på den vägen är det. 0 Quote
Christian van Caine Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 Böjd att hålla med fullt & fast, i den första filmen är han evil så det liknar ingenting, nu känns han mest trött & tillslätad :-( Men som jag sagt tidigare, tyckte den, även om den inte var en höjdare, absolut var underhållande! :-) 0 Quote
Joel Posted September 29, 2004 Author Posted September 29, 2004 men man kan ju alltid hoppas att det blir en bra handling och fina special effekter och bra skådespeleri (tom cruise kan vara terminator) :) 0 Quote
gorse Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Terminator är slut som koncept (tycker jag). Men jag gillar skarpt de korta scenerna som visar hur världen ser ut efter den stora smällen. En uppföljare som jag tror skulle kunna ha chans att tillfredställa genren vore om man helt överger Arnold, överger fighten mellan en god och ond robot och struntar i ideologin att ta kål på John Connor. Låt oss istället flytta fram till händenas centrum, dvs där kriget pågår. Låt oss möta en vuxen John Connor som den ledare han är och låt oss följa striderna mot hundratals stålskelett (utan arnold-wrapping), märkliga jättemaskiner och flyfarkoster. Låt oss känna tryggheten av att bli godkända av skällande byrackor och låt oss bli rädda när byrackorna utan förvarning börjar skälla innan kromblanka stålskelett stormar in i förläggningarna och skjuter hänsynslöst. Låt oss förfäras och i vanmakt se hur ena människoförläggningen efter den andra utrotas för att nästan lyckas helt utrota människosläktet. (för ett ögonblick övervägde jag att föreslå att John Connor rotar fram en helt trasig arnold-robot och kopplar in robotens huvud för att få veta viktigt information, men det greppet har man redan använt två ggr i en annan rymdsaga) 0 Quote
Christian van Caine Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 jag saknar konceptet med No Fate, känns som dom ditchade det helt i trean :-( 0 Quote
Cruzito Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Joel: Dom vill nog ha en musklig och populär actionstjärna som Terminator... jag tippar på att det blir Vin Diesel, om inget nytt ansikte dyker upp... 0 Quote
Christian van Caine Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Han som spelade Raze i Underworld hade varit en kul Terminator åsså! Speciellt med den rösten :-) Det är annars en uppföljare jag ser fram emot! Underworld 2! :-D 0 Quote
Joel Posted October 1, 2004 Author Posted October 1, 2004 [citat=Cruzito]Joel: Dom vill nog ha en musklig och populär actionstjärna som Terminator... jag tippar på att det blir Vin Diesel, om inget nytt ansikte dyker upp...[/citat] du har nog rätt det blir säkert en baywach stjärna eller nått liknade 0 Quote
Cruzito Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Joel: Vore ju "nästan" coolt om det blev David Hasselhoff!! :D 0 Quote
Ufosxm Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 Coolt med ny Terminator-film! Det ser jag verkligen fram emot, med eller utan Arnold. Det blir nog inte en bra film, men jag ska se den trots allt. 0 Quote
Davon Posted October 24, 2004 Posted October 24, 2004 T3 verkade mer som en dålig paraodi till de första 2. I samma ögonblick som gamle Arnol tog på sig de där glasögonen så visserligen skrattade man sig halvt fördärvad, men samtidigt grät man inombords för hur de sänkt tidernas 2 mäktigaste filmer till en jävla komedi.. För att inte tala om när Looken förtorade brösten. Ja, fjortisarna fick nog stånd dom, men vi andra undrade nog varför omhändetagandet av snutens pistol krävde större bröst, för en terminator alltså??? Bara som exempel på dumheterna.. Dessutom går logiken förbi sina egna ramar då det mer blir nån slags Matrixfilosofi med att man inte kan förändra ödet... Vad hände med det så fantastiska "There is no fate" ??? 0 Quote
Muserink Posted October 25, 2004 Posted October 25, 2004 T4 fyra kan bli riktigt bra om Albert Pyun regisserar. Jeff Wincut kan spela John Connor och Gary Busey en förrädare. Chris Penn kan vara en soldat som måste försörja sina barn. En ersättare till Arnold är svårt, men kanske Lou Ferrigno. Henry Silva borde spela ond Cyborg. Jag gillade trean mycket. Intressant historia och tuffa actionscener. Mycket underhållande.Tvåan kan jag inte se på, tycker att den är patetisk och svåruthärdlig. Förövrigt: Mark L. Lester borde göra Commando 2. 0 Quote
Turambar Posted October 25, 2004 Posted October 25, 2004 Det finns även rykten om att Terminator 5. Regissör är det tal om James Cameron och han ska (iaf enligt rykten) få göra vad han vill med manuset, bara han gör det bra... :) 0 Quote
vilcans Posted October 25, 2004 Posted October 25, 2004 För min del tappade Terminator-filmerna känslan efter halva tvåan... 0 Quote
Eiik Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 [citat=Christian van Caine]Han som spelade Raze i Underworld hade varit en kul Terminator åsså! Speciellt med den rösten :-) Det är annars en uppföljare jag ser fram emot! Underworld 2! :-D[/citat] Nej!, inte han... Funkar inte med hans röst... den är för konstig (säger inte att Arnie är bättre...eller jo de gör jag.. den är charmig lite). Men det med Underworld 2 håller jag med dej om... tyckte 1 var en okej vamp-film. 0 Quote
Recommended Posts