Jump to content

Titeln

Affedeaf

Recommended Posts

Har nu redigerat i ett underbar CS3 miljön, en stor skillnad mellan Adobe Premiere Element och Premiere CS3 samt en bra datorn så man njöt av varenda sekund.. :-)

Däremot blev jag lite förvånad över en detalj.

Gjorde ett sluttext-sidan,skrev in ett mailadress, där kunde jag inte få fram snabel-a.

Då var jag tvungen att öppna photoshop och skriva in en ny mail adress, kopierar ur den och därefter lägger in på premiere pro. Vips det blev bra!

Men...

Nu till min frågan.

Finns det inte något "specialtecken" i premiere CS3, eller har jag missat totalt??

Jag använder typstil: Frutiger

/Göran

Hej

Jag behövde också en gång i tiden skriva lite "konstiga" bokstäver som finns i mitt språk (albanska). Jag löste det genom att gå in på behandlingsprogrammet "Word" och gick in på specialtecken. Där kunde man se vad det är för kommando för att just skriva det tecken eller bokstav. Det korkommandot brukar fungera även i andra program.

Nu pratar jag förutsatt att du jobbar i en windows.

lycka till

Neo

Hej

Jag behövde också en gång i tiden skriva lite "konstiga" bokstäver som finns i mitt språk (albanska). Jag löste det genom att gå in på behandlingsprogrammet "Word" och gick in på specialtecken. Där kunde man se vad det är för kommando för att just skriva det tecken eller bokstav. Det korkommandot brukar fungera även i andra program.

Nu pratar jag förutsatt att du jobbar i en windows.

lycka till

Neo

yes, arbetar i en Windows miljön... Ok Får pröva mig fram... Tack för tipset i alla fall..

/Göran

Kommandot "charmap" är annars ett snabbt verktyg för att hitta specialtecken utan att behöva köra igång word motsv.

Snabbkommando = Windowstangent+R skriv sen: charmap

Mm Ok Får testa imorrn, är hemma idag för vab men imorrn är man på arbetsplats och då

ska jag testa!

/Göran

Mm Ok Får testa imorrn, är hemma idag för vab men imorrn är man på arbetsplats och då

ska jag testa!

/Göran

Har nu testat och det fungerar klanderfritt samt det blir mer smidigare än att öppna word eller photoshop.. det tar för lång tid ;-) (10-5 sek extra tar tid smile...)

Tusen tack för tipset!

/Göran

Har nu redigerat i ett underbar CS3 miljön, en stor skillnad mellan Adobe Premiere Element och Premiere CS3 samt en bra datorn så man njöt av varenda sekund.. :-)

Däremot blev jag lite förvånad över en detalj.

Gjorde ett sluttext-sidan,skrev in ett mailadress, där kunde jag inte få fram snabel-a.

Då var jag tvungen att öppna photoshop och skriva in en ny mail adress, kopierar ur den och därefter lägger in på premiere pro. Vips det blev bra!

Men...

Nu till min frågan.

Finns det inte något "specialtecken" i premiere CS3, eller har jag missat totalt??

Jag använder typstil: Frutiger

/Göran

Hallå! Ett tips som brukar fungera mest överallt.

Håll nere "ALT" knappen, tryck talet 64 på nummertangenterna (Tangentbordets högra sida) släpp sedan "ALT" knappen och du har ett "@". (ascii-tecknet har nr 64 för @)

Si Ya! And good luck.

\\ Roppe

Hallå! Ett tips som brukar fungera mest överallt.

Håll nere "ALT" knappen, tryck talet 64 på nummertangenterna (Tangentbordets högra sida) släpp sedan "ALT" knappen och du har ett "@". (ascii-tecknet har nr 64 för @)

Si Ya! And good luck.

\\ Roppe

Eh, det är 62 hos mig, och tangenten heter "Alt Gr".