Gå till innehåll

Mörkerfilmning?


berra_berra

Recommended Posts

Då jag gick på högstadiet, snart 7 år sedan så filmade jag med en kamera de hade där, tror det var en sony på en toalett där det var helt mörkt för att testa den. (tänk inga snuskiga saker nu).

 

För ett tag sen köpte jag en CANON HF100 och gjorde samma sak hemma, såg inte ett skit.

 

I kameran på skolan blev allt grönt, men man såg allt bra.. varför har inte min kamera för 9000 kr den funktionen? eller har den det?

 

Går det att köpa till något?

Länk till kommentar
Share on other sites

Då jag gick på högstadiet, snart 7 år sedan så filmade jag med en kamera de hade där, tror det var en sony på en toalett där det var helt mörkt för att testa den. (tänk inga snuskiga saker nu).

 

För ett tag sen köpte jag en CANON HF100 och gjorde samma sak hemma, såg inte ett skit.

 

I kameran på skolan blev allt grönt, men man såg allt bra.. varför har inte min kamera för 9000 kr den funktionen? eller har den det?

 

Går det att köpa till något?

 

En lampa?

Länk till kommentar
Share on other sites

det beror på vad du menar med bra, det är väl klart att det kan vara en effekt om man är ute efter något sådant, men om man vill att det ska vara en så bra bild som möjligt är det totalt värdelöst.

 

Om jag vill ha så bra bild som möjligt, hur ska jag göra då?

Länk till kommentar
Share on other sites

alltså med ljussättning menar man att ljussätta med lampor på plats, inte i redigeringsprogrammet, att ljusa upp i redigeringsprogrammet ser i princip alltid skitdåligt ut. Det är ju omöjligt att få ut information som inte finns där. Om du ska filma i mörker måste du alltid ha lampor oavsett om du har en kamera för 500 000.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...