petham Postad 12 november 2008 Postad 12 november 2008 Hej. jag har nyligen införskaffat premier pro CS3 och försöker skapa en rubrik i en film. det jag vill åstakomma är att få texten att försvinna långsamt och inte omedelbart, (jag kommer dock inte på vad effekten heter) är det någon som kan förklara hur jag ska göra? 0 Citera
Zootsuit Postad 12 november 2008 Postad 12 november 2008 Använd cross dissolve på textlagret. 0 Citera
Max_H Postad 12 november 2008 Postad 12 november 2008 Alt "Opacity" (transparens) om du vill ha mer kontroll över toningen (du kan styra toningen med bezier-handtag). /Max 0 Citera
petham Postad 13 november 2008 Författare Postad 13 november 2008 Tack för hjälpen, nu löser jag det, men jag undrar hur använder man cross disolve? 0 Citera
neolit Postad 13 november 2008 Postad 13 november 2008 När du lägger en titel så ser du det som ett spår i tidslinjen. Du hittar dissolve på "video transitions" tar tag i den och släpper i början av titelns linje och slutet. Om du vill ha långsammare "uppmjukning" av texten, så förlänger du "dissolven" genom att dubbelklicka på själva övergången dissolve, så öppnas möjligheten i samma ruta som du förhandsgranskar materialet. Det finns dock flera sätt att göra det men det är ett sätt som du kan tillämpa. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.