Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det så att du i AME har status "waiting", det har jag med, jag tror att det beror på hur snabb dator man har (min är inte snabb). Jag brukar starta encoderna iaf, visst det tar ett litet tag med det fungerar.

(Tyvärr kan jag inte ge dig några exakta förklaringar till vad det beror på)

Postad

Beror mycket riktigt på storleken på projektet. Encodern gör, tekniskt sett, en "avbild" av originalprojektet så som den ser ut just då och exporterar från kopian. Orsaken är att Encodern ska kunna bakgrundsexportera medan man jobbar vidare med ett annat eller samma projekt.

/Max

Postad

Att starta exporten bör ta ungefär samma tid (eller lite mer) som att "från scratch" starta PPro och öppna ditt projekt. Vilket alltså är vad Encodern gör.

Om nån vecka eller två kommer en patch som gör att det ska gå ngt fortare plus att den kommer att ha en HQ-resizer också, för optimal kvalitet vid framförallt HDV > DV/DVD produktion (räkna med lååååååånga renderingstider).

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...