Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Även om det är en bok så vill jag lägga tråden i Filmcafé-forumet då det är betydligt mer välbesökt än forumet för övriga diskussioner som inte rör film. Denna bok rekommenderas verkligen för alla som vill ha en fördjupad kunskap om den svenska hackerkulturen och dess rötter, men även mycket mer kringinformation om det postindustriella samhälle på gränsen till informationssamhället som vi lever i just nu. Läs inte alla kapitel om ni inte orkar, men titta i den förträffliga innehållsförteckningen och leta reda på något som kan intressera.

http://www.df.lth.se/~triad/book/

Postad

[citat=Wallin]Även om det är en bok så vill jag lägga tråden i Filmcafé-forumet då det är betydligt mer välbesökt än forumet för övriga diskussioner som inte rör film.[/citat]

Diskussioner placeras där de hör hemma, inte där det är mest aktivitet.

Tråden flyttas från Filmcafét.

Postad

För oss som var med på C64 tiden kan det vara roligt att veta att han som skrivit boken var en av medlemmarna i demogruppen Triad.

Hmm, kände mig helt plötsligt väldigt gammal... ;)

Postad

Ronnie: Jag är äldre än dig :-)

Rubriken är inte riktigt sann, jag har aldrig köpt någon dator det är nog den första dator jag lekte med. Det var en storebror till den senare ABC80

Det fanns nog också en Compis-dator men nån sån hade jag aldrig.

Sen har jag kört DEC20 och PDP11. Första hemdatorn hette Texas Intrument TI-88, men sen kom den mer kraftfulla VIC20. Om jag får sova på saken kanske jag kommer ihåg flera namn på hemdatorer ni aldrig visste fanns. Det vore nått att göra film om det. På den tiden var det nog ingen som riktigt visste vem Bill Gates var. Men Steve Jobs var beundransvärd (minnet sviker lite, kanske var det i annan ordning).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...