Markus Dykfilm Postad 22 oktober 2008 Postad 22 oktober 2008 Då har den 11 tävlingen genomförts av Under Water Over Land Challenge och det här är mitt bidrag. Titel: Thousand Brothers Tusenbröder är ett annat namn på Abborre. Abborren är en av de fiskar som klara ganska så låga pH halter och blir därför oftas sist kvar i en sjö som utsats för surt regn. I dessa sjöar kan man se dem i stora stim och oftas så blir de inte så stora pga brist på mat. Länk för nedladdning: Thousand Brothers (Filmen är i QT format) Till den här filmen fick jag hjälp av VipeR med den animerade inzoomningen, så tack ännu en gång för ditt bidrag... Hoppas att ni gillar den... 0 Citera
Lump Postad 22 oktober 2008 Postad 22 oktober 2008 Den var riktigt mysig! Engelskan var inte toppen men det var inga större problem just för bilderna var så spännande! Bilderna på alla döda träd var riktigt snyggt, och när fiskarna introducerades. Lovely :) 0 Citera
VipeR Postad 22 oktober 2008 Postad 22 oktober 2008 Som jag sagt tidigare, riktigt snyggt och informativt! Kul att hjälpa till ;) 0 Citera
Marcellinus Postad 24 oktober 2008 Postad 24 oktober 2008 Jätte mysigt! Jag bryr mig inte om engelskan, jag förstår att vissa vill höra ett perfekt uttal, men ni skulle inte klaga om det var någon vattenexpert från indien (med dialekt/brytningar) så haka inte upp er på det, ta grammatiskafel,ordval osv, där hörde jag ett par grammatiska fel, men det blev kompenserat av de super bra ordvalen du gjorde. Skönt att du talade så lugnt och stillsamt passade perfekt. Jätte intressant! 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 24 oktober 2008 Författare Postad 24 oktober 2008 Tack för era kommentarer, ge mig gärna konsruktiv kritik... Jag håller med dig Marcellinus, jag tycker att engelska ska ha en viss brytning, för att trycka på att den är filmad i ett visst land. Det skulle vara konstigt med den brittisk brytning på en film om en svensk insjö... tycker jag då :) Fortsätt gärna att skriva, bra som dåligt. Förklara gärna varför ni tycker som ni gör. 0 Citera
Team_fagott Postad 25 oktober 2008 Postad 25 oktober 2008 konstruktiv kritik= ladda upp på vimeo. Det laggar som f-n här 0 Citera
Film Anton Postad 31 oktober 2008 Postad 31 oktober 2008 myyys! :D riktift fina foton. Dock tycker jag att det finns för mkt bilscener i den. En naturfilm tycker jag ska innehålla naturbilder. men det är väl en smakfråga antar jag. en fråga bara, hur kom du så nära abborarna, dom brukar väl vara skygga? 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 3 november 2008 Författare Postad 3 november 2008 myyys! :D riktift fina foton. Dock tycker jag att det finns för mkt bilscener i den. En naturfilm tycker jag ska innehålla naturbilder. men det är väl en smakfråga antar jag. en fråga bara, hur kom du så nära abborarna, dom brukar väl vara skygga? Jag kan hålla med att det var lite för mycket bil, dock så kände jag att det behövdes för att kunna förflyttas oss från plats A (vid fösta djön) till plats B (där vi dök). i och med att plats B inte passade bra (tyckte jag) för droppen ner mot jorden så bler resultatet så. JAg ville också ha med lite åka scener för att mer gestalta just det jag säger om att när man reser runt i skandinavien så finns det många sjöar, där av två olika. Att komma nära Abborrar kräver en hel del träning, dels som dykare och dels som filmare. Ens beteende i vattnet är A och O, samt att man måste ha en del del förståelse för hur fiskar beter sig. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.