Filips Postad 5 oktober 2008 Postad 5 oktober 2008 Visst var ljuset inte det bästa ute när jag filmade men jag tycker att bilden blir allt för grumlig med den renderingsinställningen jag har renderat den i nu. Det var 1080 och filformatet är Windown Media Video V9 (.wmv). Template: Default template. Råmaterialet är inspelat i FullHD 1080. Jag har vidvinkelsobjekt på, kan det vara den som gör bilden något sämre eller vad ska jag välja för inställningar till renderingen för att få ut den mest skärpta kvalitén? Finns det något fysisk inställning i min kamera som jag kan ändra på för att maximera effekten/kvalitéten. Min kamera är en Sony HDR SR-11. http://vimeo.com/1889620 0 Citera
andreas ljung Postad 7 oktober 2008 Postad 7 oktober 2008 Jag skulle pröva att rendera i AVI, eller i det här fallet, HDV, dvs .mt2-filer. Om du använder dig av Sony Vegas 8, eller möjligtvis 7, så kan du välja mellan DV och HDV när du klickar på "Capture". WMV är så komprimerat att kvalitén sällan blir optimal. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.