JRvideo Postad 1 oktober 2008 Postad 1 oktober 2008 Hej Jag renderar i premiere pro och det går riktigt segt tycker jag. När jag gör en aktivitets koll så använder ppro bara 20% datorns 2Xquadcore processorer och 10 minuter HDV material tar 2-3 timmar att coda om till flash. AE går blixt snabbt, där flyger grejerna ut.... Vad kan man göra åt detta? Datorn använder oxå bara 3.5 av 6 gig i RAM Använder CS3 på en Mac...... Jo en sak till, har lagt in enne liten PSD logga i ena hörnet på hela filmen...timline blev röd såklart....vet inte om loggan påverkar mycket av renderingstiden? Nu säger den 3 timmar....ujujuj.... Har hört att det ska finnas program för att dirigera om processor kraft, någon som vet något om detta? 0 Citera
JRvideo Postad 1 oktober 2008 Författare Postad 1 oktober 2008 Nu provar jag att coda ut en quictime fil som ligger har samma fame size som hdv materialet, då används helt plötsligt 45% av datorns kraft..och det går verkligen mycket snabbare.... Verkar som jag får ta fimen såhär och sedan använda flash programmets egen kodare för att skapa fla filen... 0 Citera
Max_H Postad 2 oktober 2008 Postad 2 oktober 2008 I preferences > general, hur är Optimize rendering inställd? Memory eller Performance (Memory= Ej multipla cpu-kärnor)? Antalet CPU-kärnor som används är också beroende på vilken codec som används - det är inte alla codecs som stöder "fler-kärns-rendering". Om du kodar som FLV med On2VP6-codecen är det ett känt faktum att den är lååååååååååångsam att koda. /Max 0 Citera
JRvideo Postad 2 oktober 2008 Författare Postad 2 oktober 2008 I preferences > general, hur är Optimize rendering inställd? Memory eller Performance (Memory= Ej multipla cpu-kärnor)? Antalet CPU-kärnor som används är också beroende på vilken codec som används - det är inte alla codecs som stöder "fler-kärns-rendering". Om du kodar som FLV med On2VP6-codecen är det ett känt faktum att den är lååååååååååångsam att koda. /Max Åh okej, jo jag använder onvp6.....3 ggr hastigheten mot quicktime..... Den är ställd på performance, mystiskt men då är det väl bara att då att det tar sin lilla tid :-) Tack för dina svar max Finns det verkligen inget jag kan göra för att dra upp farten mer 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.