Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har en intervju filmad pa miniDV dar B-kameran har audio drop outs, dessa gor att overforingen av bild avbryts nar jag gor capture i FCP, aven utan ljudsparen. Jag vet att "bilderna" inte har drop outs da jag overfort fran miniDV via S-video till nytt DV-band for att sedan tanka in i datorn. Dar har jag ljuddrop outs pa ca 1 sekund var 10-15 sekund, men bilden flyter pa fint.

Jag antar att S-video overforingen/duplikeringen ar OK att anvanda, men jag vill ju helst ha den "råa datan" som finns lagrad pa miniDV-bandet. Jag behover inte ljudet eftersom A-kameran ar den som tog det och den ar bra.

Summa kaddemumma, kan jag strypa/kontrollera FW-decken sa att den "bara" skickar video och inte tjafsar om dropped frames (som bara ar audio)?

Postad

Du kan ju möjligen, om du har en bandare som går att ställa till intern sync, testa det.

Eller om du svartrutar ett band först och kollar om det går att kopiera det dåliga bandet till det.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...