Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

privata samlare eller nån form av auktioner.

Räkna med att punga ut rätt mycket. Jag funderade på att köpa Zombi 2 på 35mm. Oklippt halvrepig och tyskt tal, 7000:- gick den på om jag minns rätt.

Ska du ha en bra eller eftertraktad film i fin kvalitet så kostar det mycket.

Postad

en dimmig siffra jag knappt minns är att för en ny kopia kan det kosta SF runt en 20 000 kr att göra.

men är man mer ute efter "grindhouse-känslan" så lär det ju bli billigare ju sämre skick det är på kopian och ju mer okänd filmen är... tills man kommer under en viss gräns och kult och raritets-stämplar driver upp priset igen...

Men det vore intressant om någon här hade koll på något ställe där det bedrivs handel på 35mm-kopior. Tradera har ju lite på 8mm och 16mm... men jag tror inte jag sett till något på 35 än... Ebay verkar ju ha lite roliga saker som vanligt... :p

http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37.l1313&satitle=35mm+movies&category0=

edit:

bland alla trailerserna så ser jag också att någon säljer en hel 35mm-kopia av Bird with the Chrystal Plumage... inte riktigt min kopp thé... men jag gissar ju att mången Giallo-fans skulle hoppa på möjligheten... budet ligger på $75 än så länge...

http://cgi.ebay.com/THE-BIRD-WITH-THE-CRYSTAL-PLUMAGE-35MM-FEATURE_W0QQitemZ270276171572QQihZ017QQcategoryZ63821QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Och bortsett från skryt-momentet att känna sig som Tarantino med att ha 35mm-kopior i sin hylla... var får man tag i en någorlunda billig projektor så att man kan se mästerverken man ropar in? Eller blir det billigare att hyra en biosalong för dessa kvällar... Jävlar vad det skulle kännas knepigt:p

Postad

Det var ju trist att det skulle vara så pass dyrt.

Idén var att man skulle samla ihop alla man känner och tillsammans betala för filmen, och dessutom för att ha salongen på folkets hus till godo, men landar notan på flera tusen så blir det ett dyrt nöje.

Postad
Det var ju trist att det skulle vara så pass dyrt.

Idén var att man skulle samla ihop alla man känner och tillsammans betala för filmen, och dessutom för att ha salongen på folkets hus till godo, men landar notan på flera tusen så blir det ett dyrt nöje.

Någon håller på att få tag på Kristall-fågeln för 75 dollar... det är ju bara runt en 500-600 kr... plus frakt... men du kommer nog under 2000kr... fanns ett par obskyra filmer till på E-Hamnen som också låg på 75 dollar verkar vara normalt utropspris... så det är bara att hålla koll där så kanske en film som du vill åt dyker upp.;)

Postad

gjorde nu en sökning på "35mm movies feature" som borde lista de flesta långfilmerna som säljs just nu på EBay... tänkte det kunde vara kul att ha en sådan länk här i tråden...

http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&dfsp=32&from=R40&satitle=35mm+movies+feature&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=32%26fsoo%3D2&fgtp=

Dödligt Vapen ser ut som intressantaste objektet just nu (kristall-fågeln verkar såld... någon här som tog den?) på 6 "stora rullar"... låter ju inte helt otroligt för en komplett utgåva. låga bud just nu, bra mycket lägre än fraktpriset tillochmed.

Men förutom Ebay... någon som vet av ställen där gammla intressanta rullar ligger och dammar? Library of Congress är ju ett självklart ställe, men priset blir ju därefter om man vill ha något därifrån vare sig det är en repig bio-visad rulle eller en ny kopia antar jag. Det jag tänker på är väl sånna där ställen man ser i t.ex. Cigarette Burns. Även om det är smått otroligt att man skulle kunna hitta exempelvis en okänd kopia av Stanley Kubricks Napoleon eller något liknande... ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...