Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vilka inställningar gäller för snabbast rendering av preview-ytan i Premiere CS3?

I FCP går det att rendera i 33% upplösning, i After Effects går det att rendera i "quarter resolution" och det går då mycket mycket snabbare att få se resultat av vad man sysslar med. Det enda jag har hittat i Premiere är ett "Draft"-läge men det gör ingen större skillnad.

Tilläggas bör att jag använder Cineform och arbetar väldigt mycket med tunga filter.

Postad

Ni som sitter och kladdar filter i Premiere (och inte går omvägen via After Effects), hur gör ni?

För mig verkar det helt osannolikt att folk lägger långa renderingstider för att över huvudtaget kunna få se hur filter påverkar deras material.

Är Premiere byggt för att hantera proxys (som After Effects)? Det skulle i så fall kunna vara en lösning, om än en (i mina ögon) omständig lösning.

Postad

Premiere hanterar tyvärr inte proxy-filer, så man får överleva med renderingen. Cineforms egna (ngt begränsade) effekter för färgkorr är i realtid, i övrigt är att det att skaffa en snabb burk som gäller. PPro drar nytta av 16 cpu-kärnor så om du har stor plånbok så...

Jag färgkorrigerar för det mesta via Colorista och Magic Bullet som är snabbare än PPro's egna färgkorrigering. Övriga "effekter" (utom texter) gör jag i After Effects. Har du en Quadcore-cpu med stöd för SSE 4.1 kan du ladda ner följande uppdateringar som gör stor skillnad: http://labs.adobe.com/wiki/index.php/Adobe_Premiere_Pro_Update_for_Intel_SSE4.1

/Max

Postad
Premiere hanterar tyvärr inte proxy-filer, så man får överleva med renderingen. Cineforms egna (ngt begränsade) effekter för färgkorr är i realtid, i övrigt är att det att skaffa en snabb burk som gäller. PPro drar nytta av 16 cpu-kärnor så om du har stor plånbok så...

Jag färgkorrigerar för det mesta via Colorista och Magic Bullet som är snabbare än PPro's egna färgkorrigering. Övriga "effekter" (utom texter) gör jag i After Effects. Har du en Quadcore-cpu med stöd för SSE 4.1 kan du ladda ner följande uppdateringar som gör stor skillnad: http://labs.adobe.com/wiki/index.php/Adobe_Premiere_Pro_Update_for_Intel_SSE4.1

/Max

Har förvisso en quad men en Q6600, alltså ingen SSE4.1.

I så fall är Premiere inget alternativ för min del. Synd.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...