Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har redigerat en film och vill göra om den från mpeg till vob. Alltså så vill jag att min film ska spelas upp i en helt vanlig dvdspelare!

Ska jag bränna in den på ett specielt sätt?

Hur gör jag?

Tack på förhand!

Postad

Har nu fått till filmen till en vanlig dvd från mpeg, men bilden är väldigt flimmrig. Använder sony vegas pro 8. Har någon något svar på det?

Tack på förhand!

Postad

men hallå.... sök på forumet. men aja

när du bränner en mpeg2 till en dvd t.ex med nero blir den automatiskt en .vob .

Mpeg2 är filformatet för DVD-STANDARD.

sen din nya fråga...

tips SÖK PÅ FORUMET. men aja

se till att du har rätt projekt inställningar i vegas (Pal, 720*576, interlaced?/progressiv?) sen måste du ju självklart se till att då oxå rendera ut i samma instälningar som ditt projekt. I vegas går det oxå alternativ för kvalitet när du renderar, (i.a.f till mpeg2)

Abbe

Postad
Har nu fått till filmen till en vanlig dvd från mpeg, men bilden är väldigt flimmrig. Använder sony vegas pro 8. Har någon något svar på det?

Tack på förhand!

Problemet är "fältinställningar", dvs att din video är troligtvis Interlaced uppbyggd och kräver att uppritningen av videon sker i delbilder.

Därför är det viktigt att du kollar inställningarna vid renderingen, Lower Field First / Upper Field First ?

Har du i grund filmat materialet med DV så är det Lower Field First som räknas, med HDV är det Upper.

Som redan sagts, SÖK innan du postar!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...